Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson SG, synspunkter


davidsen

Anbefalte innlegg

Ang strengetykkelse så er vel det like individuelt som hva slags gitar man liker. Selv har jeg spilt på flere sg'er i mange år, og brukt 11-52 strenger, noe jeg også bruker på alt av mine gitarer.

En SG standard er en god gitar og billig brukt. Hvor stor forskjellen på de du nevner er, aner jeg ikke. Har prøvd Angus modellen så vidt, god den også, men har ikke hatt nok tid med den til å uttale meg mer enn det.

Øystein V: hehe, ja. Gitarer har blitt billigere og lønna økt betraktelig. Var en utopi for min del med noe som helst det sto Gibson på toppen av da jeg var liten. I dag er det jo 100 på dusinet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SG var den første modellen jeg ble forelsket i. La faktisk nettopp et bud på en Standard Ebony. Det har vært litt forskjell blant de ulike Standard'ene jeg har prøvd, men jeg har aldri blitt skuffet når jeg har prøvd en (brukte og nye i butikk). Jeg elsker spesielt hvordan den er på med reim. Sikter meg vel etter en Standard Silverburst eller 80's Tobacco når jeg får råd til den slags.

Med tanke på strenger er jo det personlig. Jeg spiller forøvrig sludge metal/doom og detuner til C-standard og veksler mellom .12 og .13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en standard for noen år siden. Litt kjipe stemmeskruer, som Thor sier, og neckheavy. Sistnevnte gjelder vel forsåvidt for alle SG'er?

ingen av de jeg har hatt har vært neck heavy.

gtrmzn

Min er heller ikke spesielt neckheavy, syns jeg, men det er jo klart at en SG henger på en litt spesiell måte sammenlignet med en LP for eksempel. Det samme gjelder for Firebirds også.

Ei god reim løser ev. problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på en SG Standard selv. Binding på halsen, inlays pg lite plekterbrett gjør den veldig stilig spør du meg. Har aldri likt SGer egentlig, men det siste året eller så har de vokst litt på meg. :)

Lite plekterbrett?? Standard har da stort plekterbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.