Web Analytics
Gå til innhold
davidsen

Gibson SG, synspunkter

Anbefalte innlegg

Driver og sikler litt på en SG for tida, og lurer på om jeg skal gå for en standard eller en '61 reissue, evt no high end custom shop-greier. Er det noen her med synspunkter rundt disse modellene?

Jeg syns den faded-modellen er råtøff, men jeg MÅ ha trapez (evt block) inlays. Kan også ha lyn-inlays om Angusbørsa er verdt differansen fra en standard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns standardmodellen er flott. Veldig fornøyd med den jeg har.

Som med Gibson generelt så prøv om du får tak i en med 0.11-strenger når du skal prøve.

My two cents.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei, 10-52!

Som lefty har jeg ikke prøvd så sjukt mange gitarer, men jeg hadde en lefty SG Standard på lån i et par uker. Den var meget digg! Stemmeskruene var dog litt kjipe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den nye standarden fra i år har lite plekterbrett og "tynnere" horn, så den ser altså ganske mye ut som en '61 reissue. Den er også oppgradert med slim taper hals og 57 classic pickups. Om du foretrekker den rundere og fyldigere SGen må du altså finne noen -> 2012, men det kan jo hende årets "nyvinning" er midt i blinken?

Beklager for uanstendig bruk av hermetegn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dårlig tips det der nei. Hva er grunnen til at jeg må ha 0.11-strenger? Eller 10-52 for den saks skyld? Hvis jeg prøver i butikk er det vel 10-46 de kommer med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spænk!!

Jeg syns 0.11 gjør at gitaren føles mer 'levende'.

Dette er jo bare subjektivitet over hele linja, så du kan like gjerne høre på andre fjellfolk.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ikke dårlig tips det der nei. Hva er grunnen til at jeg må ha 0.11-strenger? Eller 10-52 for den saks skyld? Hvis jeg prøver i butikk er det vel 10-46 de kommer med?

Fordi 10-52 er suverent, uansett gitar :D

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville prøvd 10-52 med normal stemming. 11 blir for stramt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! 10-52 er jo en slags blanding av 10 og 12, hvis man kan si det sånn... Vanlig 10 er jo 10-46, så her blir strengene gradvis litt tykkere. Har spilt på det i mange mange år, og det er herlig! Lettspilt nok på de tynne strengene, og nok trøkk i de tykkeste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det er interessant å diskutere strengetykkelse, spesielt når dette er veldig individuelt og at tråden handler om SG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sikla mye etter en Gibson SG jeg også i det siste! Dot inlays var helt uaktuelt, sto mellom Standard og 61 Reissue. Tynn hals og 57 pickups avgjorde for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Like greit å skli ut med engang..., men jeg skulle ønske min sg hadde dots og ikke blocks..., men seff med binding også. Egentlig så vil jeg ha en sg classic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nomnomnomnomnomnomnom! (Bortsett fra gripebrettet, men det må det vel gå an å gjøre mørkere?)

gibson-sg-junior-60s.jpg

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med disse 60's tribute gitarene, noen som har prøvd de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.