Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Importere låter i 44,1 til Cubase via Axe FX som er i 48 khz


Sorg

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Da introduserer du en ekstra avdigitalisering- og digitalisering. Hvor mye det har å si for lyden, avhenger jo av innstillinger og kvaliteten på elektronikken, men generelt sett vil det bli en fortingelse av lydkvaliteten. Hvor mye det har å si i praksis i dette tilfellet har jeg ingen formening om.

I tillegg kan du få problemer med timing. Man skulle tro digitale enheter spiller av "i helt riktig tempo" og helt likt, men det er ikke tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsflyt, arbeidsflyt, arbeidsflyt.

I denne tråden har trådstarter skissert problemer med konvertering mellom 48kHz og 44.1kHz. Hvorfor blir dette stadig et problem? Jo, man har ikke analysert utstyret og lagt opp en fornuftig arbeidsflyt i forhold til de mulighetene og begrensningene man har.

I dette tilfellet later det til at Axe FX er låst til 48kHz, mens alle andre deler (i dette tilfellet Cubase) er kompatibelt med begge frekvenser (og sikkert flere). Hvordan legger man opp arbeidsflyten sin da?

Løsning: Har man noe som skal inn i "systemet", så er det første man gjør å konvertere til 48kHz og derfra kun jobbe i 48kHz i Cubase og evt. andre programmer. Det er ikke vanskeligere enn å si til seg selv: I min arbeidsflyt så standardiserer jeg på 48kHz. Får jeg inn lydfiler med en annen samlingsfrekvens (noe jeg alltid skal sjekke før jeg begynner å jobbe med den), så konverterer jeg den til 48kHz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.