Web Analytics
Jump to content

Importere låter i 44,1 til Cubase via Axe FX som er i 48 khz

Sorg

Recommended Posts

Har låter som er i 44,1. Ønsker å importere disse til Cubase og bruker Axe FX 2 som lydkort som er i 48 khz. Når jeg importerer blir pitch og tempo galt. Selv når jeg velger å ikke konvertere til 44,1 i importeringen blir det galt. Noen som vet noen løsning på dette?

Edited by Sorg

Synes du er helt håpløs på å forklare problemstillingen din her, men tror jeg skjønner deg alikevel

Du har spor i 44.1. pga axe fx må du bruke 48 som prosjektsamplerate i cubase. Du fucker opp importeringen pga du ikke vet hva du holder på med.

Om det stemmer skal du altså trykke på convert to project samplerate og ting skulle gå smuud derfra.

Synes du er helt håpløs på å forklare problemstillingen din her, men tror jeg skjønner deg alikevel

Du har spor i 44.1. pga axe fx må du bruke 48 som prosjektsamplerate i cubase. Du fucker opp importeringen pga du ikke vet hva du holder på med.

Om det stemmer skal du altså trykke på convert to project samplerate og ting skulle gå smuud derfra.

La til 48 khz i første post så nå skulle det være temmelig klart. Der har jeg også skrevet at jeg har valgt convert, men at tempo og pitch fortsatt blir galt.

Ok.. Nytt problem..

Jeg har lagd en medley bestående av mange forskjellige låter. Det låter bra i Cubase nå.

Men, når jeg nå eksporterer ut filen (stereo) til wav blir volumet veldig lavt i forhold wav-filene når jeg spiller av de. Er vesentlig forskjell. Lyden er dog god.

Jeg har eksportert som både 48 og 44,1 og bruker 24 bit. Har ikke på mono-export, dvs det er ikke det som er feilen.

• 7 months later...