Web Analytics
Gå til innhold
Skullkrusher

NGD: Firebird V

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått tak i drømmeøksa! Det er en Gibson Firebird V 2010, og er nydelig å spille på, og låter varmt og svært tonerikt. Halsen er solid og tykk uten å være klompete og treig, sitter helt perfekt i håndflaten.

25rj8za.jpg

Da er det vel bare å begynne å spare til sekstitalls eller custom shop-'Bird, da. :wub:

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett :D Nedtur med disse nye Gibson-kassene dog, ser kjipe og ut lukter vanlije.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kul gitar indeed! Men det er vel ganske hotte keramiske pickuper i de der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firebird er så sinnsykt fete gitarer. Grattis! Må få meg en sånn selv en dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kassen er kjempegrei, får se hvordan den holder årene fremover. Liker vaniljelukta skikkelig godt, da!

Pickupene er svært hotte, men jeg er svært fornøyd med dem hittil, så tror ikke det blir noe skifte med det første.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skifta nettopp strenger på den, Steinberger-tunerne er kjemperadige. Kjapt og enkelt å skifte strenger, og ser ut til å holde stemminga godt. De fortjener absolutt ingen skepsis hva funksjonalitet angår, selv om de ikke ser fullt så flotte ut som de gamle banjotunerne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg har en ObG Firebird som jeg er kjempefornøyd med, den ble favoritten min på ganske kort tid. Jeg har byttet til Steinberger tunere, de er geniale, mye mer stabile enn banjotunerne. Og så veier de litt mindre, noe som hjelper på en framtung Firebird.

Jeg syns de originale keramiske Gibson-pickupene ble for hotte, så jeg fikk meg et custom pickupsett med mer vintage spesifikasjoner. Nå smaker det 60-talls fugl med massse twang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gratulerer! Jeg har en ObG Firebird som jeg er kjempefornøyd med, den ble favoritten min på ganske kort tid. Jeg har byttet til Steinberger tunere, de er geniale, mye mer stabile enn banjotunerne. Og så veier de litt mindre, noe som hjelper på en framtung Firebird.

Jeg syns de originale keramiske Gibson-pickupene ble for hotte, så jeg fikk meg et custom pickupsett med mer vintage spesifikasjoner. Nå smaker det 60-talls fugl med massse twang :)

Herlig! ObG-Firebirds har jeg faktisk ikke hørt om før. Hva er forskjellene mellom de og Gibson sine?

Har tenkt litt på å kanskje prøve andre buckere i min og en gang i framtida, men jeg spiller så mye hissigmusikk at de originale nok kommer til å funke fjell for meg en del år til. :D

Kuuuul :wub: Den der gleder jeg meg til å prøve! Gratulerer så mye ! Ble det en BcRich også?

Ble det! Gunslinger med DM X2N. Heeelt annen gitar, men er godt å ha litt forskjellige gitarer til forskjellig gitarspill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Herlig! ObG-Firebirds har jeg faktisk ikke hørt om før. Hva er forskjellene mellom de og Gibson sine?

Tipper det betyr Orville by Gibson. Japse-Gibson :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orville by Gibson ja. Eneste store forskjellen er at min har limt hals i stedet for gjennomgående, ellers er det bare gode greier med nitrolakk og Gibson hardware og pickuper. Fantastisk bra gitar. Har en veldig fin Epiphone Firebird Custom også, men den har fullsize pickuper så det er litt "juks" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.