Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg en god looper


strikes

Anbefalte innlegg

Jeg bruker en Boss RC-30. Fordelene for meg er:

To spor, det gir muligheter for både bass og gitarkomp og en del eksperimentering.

Rytmeboks som er synkronisert med loopingen. Mye kulere enn metronom, og skikkelig taktinndeling.

Mikrofoninngang med phantom power for kondensatormikrofoner. Kan nynne melodier eller kanskje prøve beatboksing i loopen. Eller ta opp akustiske instrumenter.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss RC-30 kan lagre haugevis av loops (99), og totalt 3 timer. Dvs. at du kan legge inn mange hele sanger, eller nærmest uendelig med egne loops.

Tc sin Ditto kan ikke lagre noe...

Ellers enig med Sarge om gode grunner til å bruke denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to "svakheter" med RC-30, bare så det er sagt:

1. Det er ingen mulighet for klokkesynkronisering med midi eller lignende. Eneste mulighet for å sette tempo på rytmen er tap tempo. Det begrenser mulighetene live noe.

2. De innebygde effektene er fullstendig ubrukelige.

... men jeg vet ikke om andre loopere i pedalformat som gjør dette bedre.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Det er to "svakheter" med RC-30, bare så det er sagt:

1. Det er ingen mulighet for klokkesynkronisering med midi eller lignende. Eneste mulighet for å sette tempo på rytmen er tap tempo. Det begrenser mulighetene live noe.

2. De innebygde effektene er fullstendig ubrukelige.

Det er vel mulig å styre tap tempo med en ekstern pedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg er selv på loop jakt, jeg har den gamle lille rc 2 som bare har et mono spor, men tenker å oppgradere til rc 3 eller rc 30. Den nye rc 30 har jo nå også phantom power xlr mic inngang, så jeg sikter vel på den etterhvert.

Jeg trenger den til b.l.a. å kunne tråkke inn ferdige kor, keyb osv, både rytmiske greier og slikt som bare ligger å henger f.eks. orgel. Er det da noen fordeler med de store RC-300/50? Jeg tenker da særlig på å få rytmen synkronisert med oss.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.