Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Focusrite liquid saffire, elektroakustisk gitar


nepse

Anbefalte innlegg

Om man vil ta opp med mikrofon eller pickup får være opp til enhver synes jeg.

Det jeg lurer på er enkelt og greit om man trenger en D.I boks hvis man skal gjøre opptak av en kassegitar med innebygd pickup og preampsystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes piezo-pickup kan låte fint, dersom det er rett gitar og rett pickup. Det låter da ikke som en akustisk, men heller som en piezo. Best er jo å bruke en skikkelig kondensatormikrofon, men inntil den dagen så får man gjort mye med direktesignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det du skriver hkh, men planen er å bruke en del effektpedaler, det er derfor jeg ønsker å prioritere en gitar med preampsystem og hvor ikke nødvendigvis klangen i fra kassa/rommet er det viktigste. Hvis jeg hadde vært ute etter "best" mulig kassegitar lyd så hadde jeg aldri vurdert den gitaren i linken ovenfor i utgangspunktet. Jeg har en seagull dreadnought gitar, DEN vil jeg mikke opp. Det jeg er ute etter er en electro/acoustic som ikke er designa for å ha en fantastisk akustisk klang. Men heller et bra direkte signal, enten det er piezo pickup eller en kondensator mik innebygd. Og også kunne spille fingerspill, og bruke effekter. OG live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.