Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x2 ! Gibson Thunderhorse Explorer og Gibson Red Rocker Explorer (for å gjøre en kort historie lang)


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Siden enden på visa ble meget god, fant jeg likeså godt ut at jeg kunne bruke samme tråd som tidligere. I tillegg har jo metalhead en egen tråd viet til Thunderhorse'n. Endelig er denne i hus altså, noe de som har sett i tråden her tidligere vet jeg har ventet på lenge :D

Ikke stort mere å si, 2011 Gibson Thunderhorse Explorer. Passer perfekt inn i samlinga ;)

NGD 25.03

image_5_zpsf0ef7169.jpeg

image_1_zps3f2c8e3b.jpeg

image_zpsa954fc0f.jpeg

image_1_zpsd06e2729.jpeg

image_5_zpsb21f8e0a.jpeg

NGD 19.01

Det skjedde i de dager da jeg var i USA for to år siden. Der jaktet jeg besatt på en Gibson Thunderhorse Explorer.

Etter langt om lenge og lengre enn langt, nærmere bestemt ca 14 dager rundt på vestkysten, kom jeg frem til nok en gitarbutikk, denne gang på Sunset Strip i Los Angeles. De kunne den gang da fortelle meg at de ikke hadde noen Thunderhorse inne. Det eneste de kunne si for sikkert var at det fantes en på lager et eller annet sted utenfor NY, nærmere bestemt et par timers kjøring fra Manhattan. Ettersom jeg skulle reise dit ca en uke etterpå, så tenkte jeg at dit kunne jeg jo dra da.

Men mannen i butikken anbefalte meg å prøve en annen Explorer, Sammy Hagars nye signatur, Red Rocker. Og ja, jeg har jo alltid hatt en forkjærlighet for røde gitarer, og også generelt Explorere med binding. Etter et par timers leking med gitaren, ble jeg litt forelsket i gitaren. Meget god å spille på, låt meget bra, og så meget deilig ut. Men det var jo Thunderhorse'n jeg skulle ha. Så jeg slo meg til ro med at jeg skulle til NY for å prøve å plukke opp Thunderhorse gitaren der.

Da jeg omsider kom frem dit, ringte jeg jo butikken, og gitaren var selvsagt solgt. Så da sto jeg der, på Manhattan, en mann uten en ny Explorer. Tristere syn skal man lete lenge etter. Gitarsjappene i NY hadde selvsagt ingen av disse inne, så jeg måtte til slutt slå meg til ro med at det måtte ordnes over det store internettet fra sofaen hjemme i Norge. Det har selvsagt blitt jaktet på Thunderhorsen i ny og ne, uten hell. Men så en vakker dag dukket det opp en kar ved navn metalhead her på forumet som hadde bestilt seg en Thunderhorse. I forbifarten nevnte han at han også var gira på Red Rocker Exploreren. Oi, den hadde jo egentlig blitt litt glemt i det hele.


Et raskt søk på nett ga meg selvsagt beskjed om at Amazon hadde en eneste en tilgjengelig via Sam Ash. Så dermed var det i gang. Amazon, Jetcarrier og full pakke. Tenkte å bestille mandags kveld, men før det skulle jeg innom 4Sound å plukke opp en Alesis iO dock. Da fant jeg også ut at det skadet jo selvfølgelig ikke å spørre om de kunne skaffe en Thunderhorse eller en Red Rocker der. -Thunderhorse? svarte mannen bak disken.. -Aldri hørt om. Samme kunne sies om Red Rocker. Men etter et kjapt søk.. Joda, 2 Red Rockere på lager hos Luthman, billigere enn egenimport fra Statene. Som sagt, så bestilt. Sannelig tok det ikke mer enn 4 dager. På fredag kom det tikkende inn en melding om at gitaren var på plass:

image-11_zpsf636991a.jpeg

image-8_zps9391e6e4.jpeg

image-6_zpsfa400558.jpeg

image_zps3e0a0582.jpeg

image-4_zpscabe983a.jpeg

Tror disse to blir gode venner :)

image-3_zps80ac484b.jpeg

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :) er rimelig fornøyd :D trenger litt justeringer enda, da jeg har satt på tykkere strenger, men det kommer seg.

Aph: foretrekker åpne, samt liker zebra der det passer, så perfekt fit for min del det;)

metalhead: 12499 mener jeg..

Er ikke ofte jeg kjøper en gitar ny, men må innrømme at det kan være deilig:) blir nok lenge til neste nykjøp, hehe

Endret av Slashaxl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke svare for slashaxl, men jeg er også stor fan av Explorer formen! Utrolig behagelig å spille på, stående og spesielt sittende! Også ser de jo bare dødskule ut! Har en Gibson med standard pickups, og en Jackson Kelly med EMG, de låter kuler og krutt begge to! Men jeg ser jo at de er lette å ikke like.. Må prøves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.