Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ripefjerner fra guitarscratchremover.com, noen som har testet?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Snublet over denne siten, og videoer under en liten tur på nettet. Dette ser jo nesten ut som om det er for godt til å være sant.

http://www.guitarscratchremover.com/index.html

Noen som har testet?

Jeg er ganske skeptisk, det er jo trolig kun bilpleieprodukter som er tømt over i små kanner og så vips! Ganger man prisen med ti..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne, og har brukt den på et par gitarer. I motsetning til et annet brand, så holder denne det den lover, gitaren blir squeaky clean, swirls og lette riper blir borte. Dersom du er i nærheten av Hønebyen en dag, så si ifra, så skal du få med deg litt og teste selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mengden slipemidler i polerings pastaen som avgjør hvor mye riper som kan fjernes .Har hørt at noen har brukt Autoglym (bilpleie) Paintrenovator.

Jeg skal hente en Ibanez Jem FP i København i morgen, Den har noen lettere riper på baksiden. De skal jeg prøve å fjerne ved å tilbringe noen timer inne på båtlugaren. Har tatt med Meguiars Lakkrens og Polish som som i utgangspunktet er bilpleie produkter, Den siste poleringsprosessen blir gjort med Dunlop Cream of carnauba wax som er spesielt for gitarer.

Dersom resultatet blir bra kan jeg legge ut bilde før og etter ripe fjerning.

Endret av stensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden skoggy gikk god for den, bestite jeg et sett. Så får vi se om det er dyr bilpolish, eller om det er noe annet.

Moroa kom jo tross alt på USD 70. Pluss noen artige avgifter når pakken kommer, da.

Etter YT- videoene å dømme, er den bedre enn bilrubbinger av forskjellige typer, og jeg har prøvd mange av forskjellige typer og merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdere Autosol som våtslipepapir korning rundt 1000, og det er ikke noe som gir høyglans. Som sagt vil det fjerne riper og slikt, men vil etterlate en matt overflate, eller sløret. Hvor godt dette synes, avhenger veldig av hvilken farge det er på gitaren. Det er så mye lakk på de fleste "moderne" gitarer at det ikke er noe problem i forhold til at man sliper seg gjennom. Da skal man holde på lenge!

Trengs det så hardt skyts at Autosol passer, vil det i mitt hode være like greit med skikkelig bløtlagt vårslipepapir, og så utføre en god våtsliping. Det betyr ikke at det er noen fasit. Det er mange måter å flense en gitar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet den nye Jem FP min i København og den fikk en total overhaling på båten med bilpleie produkter og gitar wax. Hadde kofferten full av filler, q-tips og diverse gnikke redskap. I hovedsak gjorde jeg, og det tok nesten fire timer. (bedre en å henge i baren) (hadde selvsagt noen øl på lugarhølet)

Meguiars Lakkrens 2 omganger.

Meguiars polish 2 omgamger

Dunlop 65 carnauba wax 2 omganger.

Fikk ikke fjernet ripene helt, men øksen så mye bedre ut

post-7278-0-01455400-1358796765_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.