Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Scenelyd og gitarister


orsvend

Anbefalte innlegg

Sist når vi spilte på Skuret med David og de så tok vi med alt stæsjet sånn som det står på øving og skrudde på ON knappen. Så jeg hakk'e så mye å tilføre ass. Spiller altfor lite ute og tydlighvis altfor lavt...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du liker den compression som skjer i høytaler som jobber over det maksimale lineært område. Dvs høytaleren har beveget seg slik at magnetisme ikke klarer å dra høytaler mer uten å kutte litt fra de sterkere signal. Mindre effektiv høytaler med svakere magnet kan være det du skal se etter. Er det noe som heter blue alnico som er slik? Mener å prøvd en som jeg likte godt på lavt volum. Dessuten vil frekvensspekteret variere ved ulikt dB, iht phonkurver.

Endret av SteikBacon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter forslaget om å bli mer populær, så man kommer seg på større scener hehe :).

Heilage: jeg spiller bare så høyt at jeg kan høre meg gjennom bassveggen. en annen ting: in-ear monitor ftw! da kan de andre spille så høyt de gidder for min del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte som mener at rock skal spilles med taffeljazztrommis-styrke...

Det er også enkelte som kan ta seg en bolle! Rock skal spilles på et volum der du føler det i hele kroppen. Kan man prate under en rockekonsert er det ALT for lavt.

Så personlig watter jeg opp half-stacket mitt og gønner på! Seff balanserer jeg det opp mot de andre, men heldigvis (?) har jeg en trommis med et intenst hat mot sine egne trommeskinn. Så han prøver å drepe dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det problemet jeg fikk var at jeg hørte meg for godt på scenen, og dårlig i PA. Men kunne ikke skru det høyere siden trommene ble så høye at totalen ville blirr alt før høy hvis gitaren min skulle høres godt i PA. Nå skal det sies at avi er 5 stk i bandet, så er mange som skal krangle seg ut av PAen. Scenen var vel 30kvm, og ca 150 publikumere. Er det vanlig å mikke opp trommene i en slik setting? Trommisen vår er ekstremt hardtslående, så blir til at alle vi andre også må skru opp, og da blir totalen nesten ulevelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være du liker den compression som skjer i høytaler som jobber over det maksimale lineært område. Dvs høytaleren har beveget seg slik at magnetisme ikke klarer å dra høytaler mer uten å kutte litt fra de sterkere signal. Mindre effektiv høytaler med svakere magnet kan være det du skal se etter. Er det noe som heter blue alnico som er slik? Mener å prøvd en som jeg likte godt på lavt volum. Dessuten vil frekvensspekteret variere ved ulikt dB, iht phonkurver.
Blue Alnico spiller høyt (100dB) selv om det er en 15w med liten magnet.

En Greenback G12M spiller mye lavere og er nok mer dempende på volumet.

Tror at Phat høytaleren i Budda er spesiallaget av Eminence og er en meget høytspillende sak.

Forstår egentlig ikke at det er lydmannen som skal bestemme gitarlyden?

Sjøl vil jeg helst bestemme både scenelyden min og lyden ut.

En amp med 2xEL84 eller 2x6V6 bør kunne brukes på en scene uten at det blir for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.