Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken høyeffekt, høykvalitets, lavvekts, lavpris bass head amp?


sarge

Anbefalte innlegg

Orange Terror Bass 500w er en god del mer høylydt enn f.eks Aguilar ToneHammer 500 jeg hadde (jeg kjørte i 8ohm, så den brukte bare 250 watt) begge har klasse D poweramper. Orangen var forsåvidt mye mer høylydt enn Trace Elliot'en jeg har nå (RA500SX, Solidstate, 250watt x 2 (bruker bare ene kanalen), 20kg :P) Men den spiller mye renere enn Orangen, så jeg er tonnevis mer fornøyd med lyden bak meg nå..

Problemet jeg i all hovedsak har med disse nye "lettvekterene" er at f.eks Aguilar sine er lagd av plast og føles ut som leketøy, Orangen har nesten ingen muligheter til å bli stilt vekk fra egenlyden sin som er alt for ullen for meg. føles dog betydlig mer solid enn Aguilar. Hadde en TC combo som har samme forsterkerseksjon som de toppene, Den hadde en god lyd med veldig følsomme EQ-muligheter, jeg solgt den igjen for at den ikke helt ga meg det jeg ville ha. Har og prøvd meg på Hartke sin (i butikk), den låt ganske flatt og var langt fra så høylydt som den burde være for 1000watt, men det kan hende den ikke helt var som den skulle, For Dave Ellefson og Frank Bello hevder at de knaptnok har sine på 2 på scenen med Megadeth og Anthrax.

Skal jeg anbefale en så må det bli en av Aguilar sine Tonehammere, Ja, de føles billig og "flimsy", men de har helt klart den beste, klareste og mest justerbarelyden (Har en ting for Parametric mid kontroll jeg :P) Går du for Tonehammer 350 så har du en amp som legger seg midt mellom og :P

http://www.aguilaramp.com/products_amplifiers_TH350.htm

Vurderer om jeg kanskje må hive inn en 350 som backup etterhvert, De tar overhodet ikke plass og veier ikke en dritt.

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med å gå gradene. Skal på første øving med nytt band til uka, og da finner jeg ut litt mer om hvor mye jeg trenger for å holde følge med trommis og gitarister. Er temmelig sikker på at EBS-comboen ikke strekker til, men det blir uansett spennende å bygge mitt første stack. Jeg må jo begynne et sted. Regner med at første stack ikke blir det siste.

Kabinett(er) er jo en annen del av historien... Etter hva jeg skjønner har det kanskje vel så mye å si for kraften og klang balansen som selve forsterkeren.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Altså. Hvor mye luft du dytter har jo og litt å si med saken på "percived volume". Har vært litt opp og ned I hva jeg har eid, comboer og amper, men nå er jeg rimelig solgt på at GS412 kabinettet blir, kan evt bli stuebord om jeg skulle ende opp med å ikke ha bruk for det (ikke at jeg ser det skje med det første) :P

Har vært på lettvevkterene og, men nå har har jeg egentlig funnet ut at de gamle og tyngste er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo også at noen kritiserer spesifikasjonene til TC (at de ikke yter som oppgitt) samtidig som mange eiere er imponert over lydtrykk ift. størrelse og vekt.

Det skal visst ikke være enkelt.

TC RH450 er oppgitt til 450w, så er det noen som har målt den til 230 eller noe, og det har TC fått mye tyn for...men RH450 føles like kraftig som begge Genz ampene mine, som skal være 900w...og som visstnok måler 900w..ikke veit jeg, derfor jeg sier at du ikke skal henge deg opp i de watt-greiene altfor mye. Prøv ampen, føles den bra, så er den bra!

Når det gjelder kabinett, så er det ingen problem å bruke å bruke lettvektere. Jeg kan varmt anbefale TC RS 210, veldig mye god lyd for pengene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser fristende ut både TH500 og GK MB500, må ha en clean amp i tillegg til Genzen..

Enig ang Hartke LH1000, slappeste 1000 watteren i universet! (Kanskje bortsett fra Behringer) Vedder på at den minste TC ampen spiller like høyt!!

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa.. Føler bassamper generelt et ganske høyt prisnivå brukt. Det virker nesten som de er unntatt halvpris-regelen. Du kan jo høflig hive inn et lite skambud :)

Hadde samme turen på 4sound i sommer og var på jakt etter amp og ble litt skuffet eg også. Det var stort sett Markbass som var utstilt, og betjeningen kunne fortelle meg at det var det eneste som var noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Litt dyr til å være brukt, kanskje.

Var forresten innom 4sound i dag og håpet å få tittet på og prøvd noen bassheads og kabinetter. Det var skuffende. Nesten ingenting som sto utstilt, og jeg gikk, like klok som da jeg kom.

Det er vel ingen butikker som har så mange stack til under 5 lapper...vanskelig prisklasse for en amp/cab løsning. Jeg hadde definitivt prøvd å legge inn et bud på den TC toppen + ei av 210 kassene, da hadde sluppet tenkt på noe oppgraderinger på den fronten på ei stund! Alle disse mellomløsningne blir bare dyrere i lengden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det er vel ingen butikker som har så mange stack til under 5 lapper...vanskelig prisklasse for en amp/cab løsning. Jeg hadde definitivt prøvd å legge inn et bud på den TC toppen + ei av 210 kassene, da hadde sluppet tenkt på noe oppgraderinger på den fronten på ei stund! Alle disse mellomløsningne blir bare dyrere i lengden uansett.

Den er solgt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.