Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Heisann, jeg har et spørsmål om hvilken gitar jeg burde kjøpe :)


JasonL95

Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her! :)

så jeg har spilt akustisk gitar i ca. 3 år nå og bestemte meg for å skaffe meg en elektrisk.

her er noen punkter med mine "krav" :P

vil helst kunne kjøpe fra en butikk i Oslo sånn at jeg kan prøve den ut.

Det viktigste er nok at det må være en Les Paul (elsker den looken)

helst rød farge(har 3 akustiske i natural, svart og blå så vil ha ny farge) fikser nok custom art så farge har ikke noe å si

budsjett: vil helst ikke gå over 8 000-10 000. vi kan vel sette grensen ved 5 000 foreløpig hvis det er noe som koster mer enn det og som er verdt penga ikke nøl med å poste det.

takk til dere som svarer :)

jeg tok en titt på denne

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=37960&artno=306091

vet noen av dere noe om den? er den verdt penga?

edit:

kom på noe, er det noen steder i Oslo man kan få sånn custom art på gitaren sin?

Endret av JasonL95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

Det er fint at du lager din egen tråd, og du får sikkert mange gode tips her, og særlig siden du er såpass konkret som det du er.

Likevel, et par små hint som kanskje kan være nyttige.

Sjekk ut søkefunksjonen på forumet. La meg si det slik, du er ikke den første som stiller spørsmålet.

Les "den store guitarguiden" hvis du ikke er dreven, og ikke har gjort det. Du finner den på forsiden av forumet. Når du har kikket gjennom den, kan du mer om gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En brukt Standard er vel ganske safe.

Det finnes sikkert flere som selger i Oslo ;) .

Da får du prøvd gitarene, får en dyrere gitar billigere og alt er fryd og gammen!

Gitaren du har sett på er sikkert helt ok den. Du må likevel være obs på at det ikke er top notch. Men om du lufter 8-10K, finner du MYE fett på bruktmarkedet med en langt høyere nypris! Sjekk finn.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt i 3 år og ønsker å gå videre så kan vi vel anta at dette ikke er forbigående hobby. Du ønsker å spille og det du nå kjøper er investering for flere år. Ta rådet til Kossoff. Gå opp noen tusenlapper så får du gitar for fremtiden, uten "behov" for oppgradering til bedre gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren du har sett på er helt grei, men i den prisklassen så synes jeg faktisk at Tokai sine gitarer er bedre. Ja, de er produsert i Kina, men jeg synes de har en høyere standard på byggekvalitet enn de aller billigste fra Gibson. Hagstrømen som er foreslått er også en god gitar, men jeg personlig liker Tokai bedre enn også disse. tokai selger de hos Norsk Musikk.

med det sagt så har gitarister ulike preferanser, så prøv alle! Alle er gode gitarer som jeg ikke hadde nølt med å ta med rett fra butikken og opp på en scene.

Går du noen tusen opp så får du selvsagt noe bedre. De er forhatt av mange, men jeg synes at Gibson sine studiomodeller er finfine gitarer! Finner du en fader (vet ikke om disse produseres lenger) så får du en like god gitar for mindre penger enn en vanlig studio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det stilles spørsmål ved varierende kvalitet på Les Paul Studio, så er det jo ett råd som er soleklart, spesielt til deg som faktisk har spilt en del gitar:
Dra til butikken og prøvespill selv.

Denne burde dekke alle behov du har satt opp i første post (den har hardcase som en bonus):
http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=5150&artno=105428

Prøvespill, og dersom den føles bra (bedre enn de gitarene som er litt billigere, og (nesten) like bra som de som er litt dyrere), så har du vel en vinner. :)

Ellers er dette en morsom sak, dersom man liker lyden av mini-humbuckerne:

http://www.4sound.no/itempg.aspx?id=726282&artno=308618

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.