Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD! Electrical Guitar Company


HenningSB

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Da var dagen kommet! Sendte min Peavey T-60 '78 / '79 modell til mr. Kevin Burkett i Pensacola, nærmere bestemt til Electrical Guitar Company sine hovedkvarter. Der fikk den en makeover med ny lakk, nye pickups og elektronikk, ny bridge, ny neck (litt åpenbart). Denne godsaken har nå 2 custom EGC humbuckere med coil-split og phase-switch.

Sustain i ukesvis, dønn stille på vreng, lite feeding (utrolig nok) vanvittig cleanlyd med en god variant av forskjellige sounds med tanke på pickuper og switchene. Helt ulikt no annet jeg har hørt før!

Bilder nedenfor!

post-11499-0-08184900-1358370385_thumb.j

post-11499-0-19449600-1358370423_thumb.j

post-11499-0-15304600-1358370441_thumb.j

post-11499-0-39983500-1358370457_thumb.j

post-11499-0-69290500-1358370486_thumb.j

post-11499-0-79316500-1358370502_thumb.j

For dere som ikke kjenner Electrical Guitar Company, så er det Kevin Burkett som startet med å restaurere gamle Travis Bean gitarer (google it) som ble brukt/brukes av folk som Slash, Jerry Garcia (Grateful Dead) Keith Richards (Rolling Stones), Joe Perry (Aerosmith) og drone/noise band som Sunn O))).

Senere gikk han over til å lage sine egne modeller, hvor han så og si kan lage hva enn du spør om, alt er custom i forhold til hva en vil ha.

Idag brukes EGC-gitarer av folk i band som Cheap Trick, Melvins, Årabrot, Mastodon, Kylesa, Foo Fighters, YOB, Imperial State Electric, Torche etc etc.

Dette er min andre EGC-gitar, har hatt en Series Two 9-strenger (3 lyseste strenger dobla som en 12strenger) i godt over 1 år, og det er fortsatt noe av det villeste jeg har prøvd.

Sjekk gjerne ut linkene:

http://www.electricalguitarcompany.com

http://www.facebook.com/pages/Electrical-Guitar-Company/287341599023

Advarer mot høy siklefaktor!

(OBS! DÅRLIGE IPHONE BILDER!)

Endret av HenningSB
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt på et par sånne. Ikke for å være lei, men de ble vel laget på en tid da trenden var "jo tyngre gitar, jo bedre", og er vel et bevis på at det kanskje ikke helt stemmer.

Hvis jeg ikke husker feil, veier de ekstremt mye.

Uansett, kos at noen tar vare på dem, og til og med bruker tid og penger på å forbedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spilt på et par sånne. Ikke for å være lei, men de ble vel laget på en tid da trenden var "jo tyngre gitar, jo bedre", og er vel et bevis på at det kanskje ikke helt stemmer.

Hvis jeg ikke husker feil, veier de ekstremt mye.

Uansett, kos at noen tar vare på dem, og til og med bruker tid og penger på å forbedre. :)

Den er steika tung ja- Fan av tyngre gitarer. Veldig fan av shapen på kroppen av denne. Fikk en del tilbakemeldinger fra folk når de så den med ny hals; "Som om den ikke veide nok fra før!"

Men det er smak og behag..!

Den låter helt annerledes enn det den gjorde før, fikk veldig feel av soundet var veldig spinkelt tidligere- klarte ikke helt å skjønne pickupsene til Peavey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.