Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemme/Studio RØR Forsterker


svenni

Anbefalte innlegg

Hei kikker rundt etter en grei forsterker (helst combo) som jeg kan drasse med meg rundt forbi og som er grei til hjemme øving og studio uten at jeg trenger blåse ørevoksen ut av naboene.

Har fra før en 90' fender twin reverb custom som ikke akkurat er den enkleste og ta med seg"under" armen.

Har kikket litt på disse:

Fender Blues junior

Vox AC 15

Marshall Class5

Hiwatt tube series T20, noen som har prøvd disse?

Orange Tiny T. combo

noen som har prøvd noen av disse opp mot hverandre, har andre forslag?

Er ikke på jakt etter en "metal" forsterker går for det meste i classic rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så lenge du kun skal spille alene, så trenger du ikke mange Watt. Skal du spille helt clean bør du likevel ikke under 5 watt. Da kan du oppleve at forsterkeren får konkurranse fra de akustiske lydene fra anslagene dine på gitaren. Clean headroom krever mer effekt enn crunch.

Skal du øve med andre, så trenger du litt mer og da synes jeg 15W komboforsterkere spiller høyt nok i små rom, og ofte låter de ganske bra på lavt volum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carr Raleigh (3w).

Her må du ikke konkurere med den akkustiske lyden fra ampen. Den spiller cleant ganske langt opp, den brekker fantastisk. Har du volumkontroll på gitaren, finnes det ikke noe bedre. Vrengen er genial.

Carr Rambler (22w?).

Denne funker til alt. Kan også halvere wattstyrken om jeg ikke tar helt feil. Låter fantastisk.

Dette er de to beste californiaampene i verden!

Blues Jr. som du allerede har sett på er en ganske fet amp. Ellers er også Princeton Reverb et godt valg

Endret av Kossoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar, var kjekke de Carr forsterkerene men for dyre som amp nr 2.

Er glad i clean lyd, har masse kjekke pedaler til og fikse vreng med, men er jo også kjekt at forsterkeren brekker uten at det er ultra høyt også:)

Endret av svenni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Headstrong Lil' King, og spilte senest i går gjennom en Princeton Reverb reissue på øving. Fantastiske amper begge to (Headstrong er vanskelig å få tak i brukt, og for dyrt..., men Princeton Reverb RI dukker opp nå og da på bruktmarkedet til 6-7000,-).

Fantastisk cleanlyd, brekker fint opp med humbuckere (dog litt for sent i forhold til hjemmebruk om du ikke bor i enebolig) og tar alt av pedaler som en lek.

Hva er pristaket ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar HT-5R, da? Du MÅ prøve den før du kjøper, for den har en clean som ikke ligner så mye på andre forsterkere og som du enten liker eller ikke, men den har en fornuftig vekt, nok headroom for personlig bruk og en speaker emulated output som er ganske grei for enkle opptak. Og den er veldig fleksibel ift. å kunne skru lydsignaturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det står RØR med store bokstaver i topic er kanskje ikke Blackstar HT-5 så aktuell?

Dette er en hybridamp. Masse solid state som gjør forsterkningen, og et par rør for å behage salgs- og markedsføringsavdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det står RØR med store bokstaver i topic er kanskje ikke Blackstar HT-5 så aktuell?

Dette er en hybridamp. Masse solid state som gjør forsterkningen, og et par rør for å behage salgs- og markedsføringsavdelingen.

Det låter rør.

Du har sikkert rør i alle pedalene dine også, hvis du er rør-purist, ikke sant? ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det står RØR med store bokstaver i topic er kanskje ikke Blackstar HT-5 så aktuell?

Dette er en hybridamp. Masse solid state som gjør forsterkningen, og et par rør for å behage salgs- og markedsføringsavdelingen.

Takker for opplysningen :) , fant ut det jeg og når jeg leste litt om den nå.

Så da er ikke den så spennende, men setter pris på annbefaliger og erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.