Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Emg-81 problem


Anbefalte innlegg

hei jeg har en EMG 81 og jeg instalerte den i min gammle Stratocaster men jeg har ett problem, jeg får ikke noe lyd

jeg fulkte denne tegningen og jeg instalerte batteri men det kommer ikke lyd, bare surre lyder og nei det er ikke høy taleren eller ledningen for de funker til de andre gitarene mine.

hadde sottet pris på litt hjelp ;)

emg-1.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er det en ting å gjøre: Finn frem multimeteret. Om du ikke har, Claes Olson og Biltema har topp multimeter til en lav pris.

Sett en stereo jackplugg i gitaren og ohm at det er riktige tilkoblingspunkter i gitaren.

Når du har konstatert at dette er riktig bytter du til monojack og setter denne i gitaren.

Sett meteret på V (20V DC). Sett +målepinnen inn i ledningen fra +polen på batteriet, så nærme mikrofonen som mulig. - målepinnen setter du til den uisolerte ledningen fra mikrofonen. Her skal du måle 9V.

Om dette er i orden kobler du til forsterker, berører den midterste tilkoblingen på potmeteret. Da skal det brumme.

Om det brummer berører du tilkoblingen med den hvite ledningen fra mikrofonen. Da skal det også brumme, så fremt potmeteret står på full fart.

Om det brummer her og fremdeles ikke er lyd i mikrofonen er det feil på denne. Om det ikke brummer her og mikrofonen har driftspenning er det feil i kobling eller potmeter.

Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.