Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hva var det siste albumet du kjøpte?


Straymond

Anbefalte innlegg

Skulle til å tipse om "Cold Roses". Har man hørt den, har man hørt noe av det beste fra Ryan Adams. :)

"Jacksonville City Nights" som kom samme året som "Cold Roses" er også ånbefale. Knall-skive det også, og hakket mer køntri enn americana enn "Cold Roses".

Ellers er debutskiva "Heartbreaker" pensum. Fantastisk plate. En rask liste over Ryan Adams-plater man bør sjekke ut vil i mine øyne ser slik ut (tilfeldig rekkefølge);

Heartbreaker

Jacksonville City Nights

Cold Roses

Easy Tiger

Ashes & Fire

Gold

Love is hell-platene er også bra, men havner et stykke under de jeg ramset opp her.

De øvrige platene hans har også enkeltvis fine spor, men de mangler helheten og da blir de litt uinteressante. Han er jo en innmari produktiv fyr som regelrett spyr ut plater i samme tempo som et og annet danse- eller punk-band, så det skulle bare mangle at det er en del ræl i samlingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du bestemme selv:

Den islandske progscenen var ikke akkurat stor, men de bandene som holdt på var stort sett veldig bra. Anbefaler særlig Þursaflokkurinn

https://www.youtube.com/watch?v=X8HeRAcnhVg

Grafskript gir meg frysninger. Et av tidenes flotteste musikkverk. Rett og slett helt nydelig:

https://www.youtube.com/watch?v=ICkCGzzthJA

Andre gode band er Trubrot (folk), Eik (eklektisk), Svanfridur (symfonisk) og Nattura (folk-prog).

Hard rock var de god på også. Icecross stod nok bak en av de heftigste utgivelsene fra 1973:

Endret av E5150
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.