Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ligg unna de billigste instrumentkablene!


Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lut lei av å prøve å fikse de billige instrumentkablene jeg har kjøpt! De er bare å hive!

Greit nok hvis de ryker i selve pluggen, da er det lett å finne og lett å reparere. Men når en av lederne ryker midt i kabelen, eller den kortslutter et sted midt i, da er det jo komplett umulig å fikse!

Kan ikke si noe om hvilke merker det gjelder, kablene er helt anonyme. Fellestrekk er at de veldig tynne og veldig myke, og de bruker alle tvunnet multitråd til ledere, veldig tynne disse også....

Har bare kjøpt Fender sine kabler i det siste, og de holder så langt.

I følge sjefen på en av de lokale musikksjappene er de billigste kablene konsekvent Made i China, og er gjerne 6. generasjon av resirkulerte kabler! Generelt dritt, så legg på noen kroner på kjøp av skikkelige kabler!

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at jeg kjøper inn kabler som brukes i et felles øvingsrom, så det er hyppig bruk og mange brukere. Det er vel typisk at folk ikke er så forsiktige når det ikke er sitt eget utstyr...

Er i forbindelse med jobb dette, så heldigvis ikke meg som må ta regninga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes også det er greit å mekke dem selv men da går det i klotz sin high fidelity kabel og neutrik plugger. Kjøpte en fender kabel selv med hvit strømper på, og denne var det brudd i midt på fra fabrikk. Klotz sin kabel er jo også noe av det beste på markedet sammen med monorail

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaprer tråden, hvor finner man gode og billige patchekabler? Patchekabler med neutrik blir jo fort litt dyrt :P

Kjøp deg Evidence Monorail og lodd sjøl, ellers blir det fort litt dyrt hvis du skal ha gode greier. De noenfarga dritgreiene de nærmest gir bort har lett for å være nettopp det jeg kaller de.

Edit: De Telemann linker til er jo en forholdvis god deal.

Endret av Skoggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tak i en Mogami Instrumentkabel for et års tid siden gjennom en kompis som selger utstyr i Danmark..denne koster 200 dollar ca og jeg vet at jeg ikke kommer til å kjøpe en ny hvis den ryker, men bare så det er sagt: det er forskjell på dyre og billige kabler og kvaliteten på selve kabelen er upåklagelig, skikkelig solide jack'er og den har en skikkelig hi end feeling. Lyden er så nøytral man kan forvente av en kabel i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kabler fra Monster Cable og Armor Gold. Først nå merker jeg at det faktisk er verdt å legge litt penger i gode kabler. De er tykke, solide, krøllfrie og så har du livsforsikring. Jeg kan lodde, men det er utrolig hærk å måtte lodde om billige kabler fordi det alltid dukker opp feil med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.