Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan løser jeg dette på best måte


Anbefalte innlegg

Har gått til innkjøp av en kinaprodusert hollowbody og strengehøyden er helt ute å kjøre.

Så jeg har kjøpt slipepapir for å redusere strengehøyden på strengestolen da den er altfor høy og selv nedre justering ikke var nok.

Men det er jo litt kurve på gitarlokket, så da tenkte jeg å teipe slipepapiret på gitaren der stolen skal sitte for å få rette kurven under stolen. Ser at dette er slurvete gjort fra fabrikk, noe som åsså gjenspeiler seg over resten av finnishen på gitaren.

Kan jeg gjøre det på denne måten eller finns det andre metoder som er dere vil anbefalle?

Gitaren forresten.
615919_10151070837671526_125857474_o.jpg

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka halsen og den er rett og fin. Det er bare stolen som er altfor høy og må slipes. Men vil metoden min funke for å få rett kurve. Det ser rett ut inni hodet men det kan jo være ting jeg ikke har tenkt på osv...

Ser ut til at den er slipt helt rett så den treffer ikke riktig med kurven på gitaren, noe jeg har håpet på å få fixet.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer til å virke helt flott. Masker gjerne mer enn "nødvendig", så slipper du masse rengjøring.

Jeg har gjort dette et par ganger, og da har jeg brukt en annen teknikk. jeg har markert hvor mye jeg vil fjerne hele veien rundt, og så brukt en drill med en slipetrommel på. Raskere, like nøyaktig, og så slipper man maskering- og rengjøringsjobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å dekke den med plast så jeg slipper for mye støv og slikt. Men har trykkluft så skal ikke være noe problem å blåse den fri for støv etter sliping.

Den låter kuler og krutt, noe som er morro med tanke på at det er en billiggitar. Må bare få strengehøyden ned på ett levelig nivå.
Savner en vinglepinne her, så hvis noen har en Bigsby i nikkelfinnish tilsalgs så skrik ut. Er vel en B7 jeg trenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.