Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spille inn lyd


Zimmerman

Anbefalte innlegg

Jeg ser du sier du ikke trenger det beste, er fattig student og ønsker en løsning der du bare skal ta opp lyd direkte til PC.

En løsning er dette:

www.thomann.de/intl/the_tbone_sc440_usb_podcast_bundle_02.htm

Det dekker behovet ditt, men har minimalt med utvidelsesmuligheter. Dette er grunnen til at det er lurt med et budsjett. Legger du mer i det, så får du noe som har bedre kvalitet og er mer fremtidsrettet.

Kjøpte 450 pakken når jeg var i på bil ferie i sommer (altså sc450 ikkje SC440)

Har ikke prøvt den så mye, men er fornøyd så langt..

Bare vær opperksom på :Compatible with Windows 2000/XP/Vista, or Mac OS X and Logic and Garageband (Mac OSX)

altså ikke win7 Derfor jeg gikk for 450'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil absolutt anbefale deg en stormembran kondensator-mik til denne type oppgave. Ikke bruk en dynamisk sm57/58 til dette. Pluss et eksternt lydkort med xlr/phantom power.

Selv bruker jeg en Audio Technica AT 2020-mikrofon til vokal og kassegitar, samt et Focusrite Scarlett 2i2-lydkort. Skal du ta opp elgitar tørt inn i denne anbefaler jeg å hive inn en DI-boks mellom gitar og lydkort pga preampen på instrumentinngangen til dette kortet er litt dårlig. (dvs : den klipper når du drar til litt hardt over strenga)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.