Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med valg av forsterker


Effektmani

Anbefalte innlegg

Nå er det veldig veldig mange år siden jeg hadde en Deluxe Reverb, så det blir vanskelig for meg å sammenlikne den med Classic 30.

GunnarPåMo mener en Deluxe er et hakk opp, men etter det jeg kan huske var ikke høyttalerelementet det beste på Deluxen.

For tiden er jeg for å si det slik: den heldige eier av en Classic 30. Jeg har gjort noen små mods og byttet høyttalerelement til en 70-talls Rola Celestion G12H.

Dette har blitt en amp som ikke skal ut av min heim! Den låter steinbra, og har i tillegg en "dirty"-kanal som Deluxen ikke har.

Det som slår meg med C30 er hvor godt balansert tonekontrollen er på clean og vreng. Stiller du bra vreng, låter clean bra også, og vice versa.

Dette har jeg ikke opplevd på mange amper. MESA har vel vært min største skuffelse gjennom tiden her!

Det eneste jeg savner med denne ampen, er det lille ekstra giret som heter ultra hi gain! Men jeg får det fint til med en TubeScreamer i front ;)

Kjøper du en C30 i stedet for en Deluxe Reverb, så kan du også kjøpe en greit bra Mexico Strat i tillegg for samme prisen. Valget er ditt!

Jeg har også alltid vært slik at det MÅ stå Fender på grillkluten, men det er jo bare å skru av Peavey-logoen :D

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at mange ikke var helt fornøyd med Oxford høytalerne som satt i gamle Deluxe Reverb amper.

I min var det bytta til en gammal Jensen, og køntigutta i USA bruker ofte Greenbacks i Deluxe Reverb amper.

Jeg er ellers helt enig i at Classic30 er veldig mye amp for pengene og at den låter bra.

Kritikken av Classic30 er spørsmål om hvor driftsikre de er, og mange syns den låter veldig bra,

men litt kjedelig og anonymt.

Styrken til en Reverb Deluxe er at den låter klassisk Fender Blackface med både lett kjennbar clean og vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.