Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen her som er kløpper på å modde forsterkere?


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

heisann!


Har en sinnsykt god Ceriatone 1986 Bass topp 50w som jeg vurderer å gjøre om til lead spec.

men siden jeg er født med 10 tommeltotter på det området så lurte jeg på om det er noen her i forumet som evt kan gjøre dette for en rimelig penge?

de proffe gjør dette for 1000 spenn men det syns jeg er jævlig dyrt for en liten jobb.

I følge Ceriatone tar det ca 5 minutter.

"There are some things to change like from shared cathode to split cathode, the slope resistor and treble cap value, the V1B coupler…"

det er altså dette med bright cap og å forandre fra shared til split cathode som jeg ønsker å få gjort.

si gjerne i fra om det er noen her som kunne tenkt seg å hjelpe meg evt vet om noen som er kyndig på området og som ikke tar så sinnsykt godt betalt for jobben:)

Holder til i Oslo.

Endret av frankajoerg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finns ganske mange varianter med Lead specs å modde den til.

Desto senere modell du velger, desto mer treble og gain får du.

Lead modellene fikk ikke split cathode før i '68.

For min egen del syns jeg at 1986 modellene låter best.

På volum mellom 6 og 8 låter de dessuten ganske likt.

Det er i det området lyden i en god Marshall befinner seg.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig det:)

Soundet på soloen til The Darkness versjon av Radioheads street spirit er eksakt det jeg søker.

Er rart om du ikke får til det med ampen du har allerede, men det krever jo selvsagt at du smeller den på full guffe, prøv alt på 10, untatt bass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen
Er rart om du ikke får til det med ampen du har allerede, men det krever jo selvsagt at du smeller den på full guffe, prøv alt på 10, untatt bass. :)

ja det var det med alt på 10 da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke noen deler og ikke bil. Toppen står i øvingslokale på St. Haugen.

her ligger det noen layouts av Plexi lead, fra ulike årganger:

http://ceriatone.com/productSubPages/BSPlexi50Lead/BSPlexi50Docs.htm

dette sier meg dessverre ikke en puck..

Du vil at jeg skal kjøre inn til St. Haugen, ta med deler og modde ampen din for under 1000 schpenn? Duuuuuuuuuuuuuuude..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vest for Oslo. En herlig verden fylt av veltrente småbarnsmødre som seff kjører englebarna de 200m til barnehagen i BMW og Audi SUVer og klynger seg sammen i deilige designfylte eneboliger som alle hadde hatt råd til hvis de bare tok seg litt sammen..............

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.