Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lead gitar - deres beste tips for å bli en bedre musiker


Defo

Anbefalte innlegg

Lurer også på om jeg skal forsøke lære meg litt shredding teknikker.... På en annen side, så er ofte de fineste soloene de med færre, velplasserte toner.

Eneste problemet er at jeg lener mer mot heavy sjangeren, og der føler jeg det vanskelig å lage en god solo uten kjappe licks/runs.

Det ene trenger ikke komme uten det andre! alltid greit å kunne det ene og det andre spør du meg. Utvikler gjerne en litt mer allsidig spillestil da, der du kan spille flere ting du kan komme til å høre i hodet! - Bare å legge fra deg alle tanker om at "rask shredding" bare er meningsløst. Det er bare et tabu-emne som støtt og stadig dras frem i slike diskusjoner.

Endret av Nameless
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tilbakemeldinger her! Settes pris på :)

Når opplevde dere at solo spillingen løsnet litt? Evnt. hva gjorde dere?

Jeg kommer nok til å fortsette å improvisere over låter uten å helt vite hva jeg gjør... Jeg føler det gir meg mest spilleglede å ikke øve teori.

Tenkte også å spille inn fills over låter, lytte, vurdere, og forbedre.

Lurer også på om jeg skal forsøke lære meg litt shredding teknikker.... På en annen side, så er ofte de fineste soloene de med færre, velplasserte toner.

Eneste problemet er at jeg lener mer mot heavy sjangeren, og der føler jeg det vanskelig å lage en god solo uten kjappe licks/runs.

Jeg ville ikke improvisert uten å vite hva jeg gjør. Med det mener jeg at jeg vil vite hvilke akkorder jeg spiller over, samt hvilke skalaer som funker til hva. Jeg har hørt alt for mange gitarister som improviserer uten å vite helt hva de gjør.

Jeg spiller i heavy-sjangeren og klarer fint å spille soloer uten å måtte være dritkjapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke improvisert uten å vite hva jeg gjør. Med det mener jeg at jeg vil vite hvilke akkorder jeg spiller over, samt hvilke skalaer som funker til hva. Jeg har hørt alt for mange gitarister som improviserer uten å vite helt hva de gjør.

Jeg spiller i heavy-sjangeren og klarer fint å spille soloer uten å måtte være dritkjapp.

Men det kan vel låte litt tøft noen ganger hvis man spiller utenfor skalaer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart kan det være kult med litt dissonans i ny og ne. Men jeg ville ikke brukt det som en unnskyldning for å ikke lære meg teori.

Enig i det.

Jeg kom på et eget riff for en stund tilbake.

Ante ikke hva slags skala det var og trodde det var bare tilfeldige noter og mønstre.Men fant ut at det faktisk var A harmonisk moll.

Uansett prøver ofte gitarlæreren min å blande inn teori og få oss til å finne riff og akkorder andre steder på gitarhalsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt det er feil toneart eller ikke er det minste problemet i den soloen der. Gjelder alle Slayer-soloene, i grunn.

Den eneste soloen til Slayer som i min mening ikke er slurvete tilfeldig umelodisk kromatisk ronkeri med floyd rose misbruk er the antichrist soloen til Jeff Hanneman.

Har hørt folk til og med si at soloene deres ikke er i takt eller tempo en gang. Det høres sånn ut noen ganger også.

Men de har noen kule riff da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er sant når jeg tenker meg om.

Men de spiller bare så fort de kan.

Hva er forresten forskjellen mellom floyd og kahler?

Selvfølgelig, men tempoene kan fortsatt underdeles så de passer inn i låtens tempo, og de starter og slutter på gitte tidspunkter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.