Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feilsøking på reverb på Marshall VS100H


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Marshall Vs100h forsterker jeg tenker å selge, men romklangen virker ikke, og tenkte å prøve å få fikset dette før jeg selger den.

Da jeg kjøpte forsterkeren brukt for noen år siden, funket reverben av og til, men det siste året-halvåret, har den ikke fungert i det hele tatt.

Jeg har sjekket at phonokablene funker, og når jeg dunker på reverbtanken, så hører jeg det. Men det eneste som skjer når jeg skrur opp reverben på forsterkeren er at det kommer en høy durrelyd/støy.

Noen som har peiling på hva jeg burde sjekke? Hvordan jeg bør gå frem?

Her er link til koblingssjemaet for preampen.

http://www.drtube.com/marshall.htm#VS2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier du hører det når du dunker på reverbtanken så tolker jeg det som at det du hører er et signal som kommer ut gjennom høyttaleren, og ikke bare akkustisk boingiboingy fra fjærene selv. Det tyder vel på at ting er "OK" eller ihvertfall ikke fullstendig nedenom-og-føkked mellom tanken og høttaleren.

Er du sikker på at phonopluggene sitter riktig - at "inn" sitter i inn og ut i "ut" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpnet reverbtanken nå, og tatt av stikket på spolene. Jeg ohmet hver spole, og den ene hadde 34 ohm, mens den andre virket det som det var brudd i.

Så det kan nok virke som at det er selve utgangs-siden som er defekt gitt.

Jeg får bare fjærlyd i høyttalerne om jeg kobler den røde phonokabelen (den som gir brum hvis jeg tar på den) til inngangen på reverbtanken.

Høres dette ut til å stemme?

Hvis dette er tilfelle, er det noen som vet om et sted de selger greie, billige reverbtanker? Eller noen som har noe liggende?

Den tanken som står i heter 8DB2C1D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.