Web Analytics
Jump to content

DIY - Linker

Recommended Posts

Her kommer jeg med noen linker som kan være fine for de som kunne tenke seg å bygge en pedal, amp el. lignende.

(Kommer foreløpig bare med de beste linkene som jeg kommer på, da jeg ikke husker så mange linker i hodet. Jeg kan fylle opp fortløpende)

Føl dere frie til å legge til hvis dere kommer på noen.

DIY effekter+ etc:

www.diystompboxes.com

Mye nyttig, og forumet for alle diy-gitar-nørder i verden.

www.tonepad.com

Bra side med bilde eksempler av hvordan du lager printkort, lakkerer bokser osv. Mange gode effekter med ferdige printutlegg++

www.geofex.com

Det du ikke finner her om DIY pedaler er ikke verdt å vite. (Så og si)

www.generalguitargadgets.com

Veldig bra side med mange prosjekter som er ferdige for amatøren. Samme opplegget som på Tonepad

DIY forsterker

www.ax84.com

Røramp-prosjekter for enhver. Egendesignet P1 forsterker for den absolutte nybegynner og masse god informasjon.

www.18watt.com

Webside/forum for marshall 18 watt clone++

Veldig bra side, men mye bra informasjon. Mye skjemaer, layouts, mods++

Dette her er 1/10000 av alt som finnes om gitarerelatert DIY elektronikk på nett, så det er bare å søke seg frem. De fleste sidene linker til en drøss andre nyttige sider og prosjekter, så hvis du først begynner å surfe så kommer du nok over en god del interessant.

Vi skal legge linker fortløpende

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 6 months later...
  • 4 weeks later...

Svært bra side som tar for seg det aller meste som har med bygging, vedlikehold og modding av gitar! Mange sider med alt fra introduksjon til hvordan du skal lage kule finisher eller modde elektronikken i gitaren for å gjøre mye forskjellig.

-Project Guitar

• 2 years later...

Er det noen der ute som veit om ei side der du kan få ferdige kit til effekpedaler til bassgitarer? (skal fjerne dette når/om ikkje så lenge da dette er ein tråd for linker og ikkje diskusjon)

Edit: Kanskje et envelope-filter eller en vrengpedal?

Edited by p_bassmann

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

DIY gitar

Dersom du skal bygge en gitar, bass, banjo eller mandolin, kan det være en del å spare på å bestille deler fra en av disse:

www.stewmac.com (gitar, bass, banjo, mandolin)

www.usacusomguitars.com. (gitar, bass

www.warmoth.com (gitar, bass)

• 3 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Kina-gitarer har jo økt betraktelig på kvaliteten sist årene, og det skyldes nok produksjonsteknologi som er blitt mer presis og produserer høyre kvantum til billig pris. I tillegg til veldig billig arbeidskraft. Men når man nærmer seg 10k, så er det en del "trygge" alternativer der ute fra Martin, Furch, Taylor 110, Cort, Ibanez etc som jeg ville vurdert fremfor Morgan og HB. 
    • Du kommer mer enn langt nok med 15W rørforsterker og et 1x12 kabilett.  Blir det for lite, kan du selge kabinettet og kjøpe et 2x12 istedenfor - du fyller rommet noe bedre da   Jeg har ikke prøvd PRS'en men den får mye gode tilbakemeldinger, og skal være en meget allsidig amp. Må hvertfall ikke la deg lure av styrken på forsterkeren! Har en 15W røramp som lett holder tritt med min Marshall JVM på 50W volummessig, og spesielt i 25 kvm, som ikke er så veldig stort rom. Du blir nok ikke skfufet Ellers har Marshall DSL20 og ENGL Fireball 25 fått mye bra tilbakemeldinger, så du har mye å velge blant hvis du vurderer alternativer. 
    • Dette kan jeg ikke, så ønsker ikke å uttale meg på pris. Men har inntrykk av at mange er villig til å betale "ekstra" for gamle og vellbrukte Gibson-gitarer, så tror nok man bør forvente mer enn hva en nyere i god stand koster. Alltid noen som er interessert i sånt. 
    • Hei.En nyere brukt standard i god stand går for ti-tolv tusen.Så kan man begynne å trekke fra for båndslitasje,reparert halsbrudd,finish, osv.Det er heller ingen fordel at originale deler er byttet ut.Så det spørs  hvordan den er å spille på,(halsprofil,setup,lyd...) dvs. om kjøperen liker den,og er villig til å betale det du forlanger.Og som alltid i en annonse:Bilder,bilder,bilder.. (En brukt Special går for 6-7 tusen og dette er veldig gode gitarer,de er bare ikke så forseggjort som Standard med blank lakk,binding,inlays osv.) Skal kjøperen ha en SG,velger han/hun en gitar i god stand eller en som er modifisert og med reparert halsbrudd?Hmmm.... Tror ikke du får mer enn 5.000,men du kan jo prøve med 7. Lykke til 🙂
    • Hei Noen erfaringer her? Postivt? Negativt? Er kabinettet stort nok for et 25kvm øvingslokale? Spiller stort sett rock, metal og mye forskjellig mellom. 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.