Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er Fender Super Champ XD Combo like bra som basic Fender?


kenneho

Anbefalte innlegg

Fender rør amper er konge....eneste jeg bruker for tida...HotRod III og VibroLux (hadde ikke råd til VibroKing)...SJEF!!!! synes pedaler holder lenge til å få de lydbildene jeg vil ha...trenger ikke modelling

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender rør amper er konge....eneste jeg bruker for tida...HotRod III og VibroLux (hadde ikke råd til VibroKing)...SJEF!!!! synes pedaler holder lenge til å få de lydbildene jeg vil ha...trenger ikke modelling

Faller Super Champ XD Combo inn under denne røramp-kategorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vreng i loopen høres noe merkelig ut ja, da farges jo lyden av preampen før den går inn i vrengpedalen. Men om det gir en lyd du liker så er jo alt lov :D

Et triks som derimot funker, som mange ikke vet om, er å plugge gitar inn i vrengpedal og videre i effect return. Da brukes vrengpedalen som preamp, og preampen i ampen bypasses. Funker ofte knallfett :)

Blir i grunn nesten ikke vreng, blir mer som en mye kraftigere (tilnærmet) clean lyd. Kjører typisk da på "overdrive 1" kanalen, og får da en fantastisk fin clean lyd. Setter gain lavt. Anbefaler å prøve en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg i hvert fall er 100% fornøyd med Super Champen min - jeg prøvde det meste av tilsvarende amper og for meg var valget enkelt. Må innrømme at jeg nesten aldri bruker effekt kanalen, men det er greit å ha i nødstilfeller. Som en hjemmeamp er den genial - løp & kjøp, sier jeg:). (forøvrig er Fender Blues Junior også et godt alternativ, bare for å gjøre valget ditt vanskeligere...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.