Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Morgan W310


Zimmerman

Anbefalte innlegg

Begynte å spille gitar for noen år siden og har hatt samme gitar (en billig Morgan-gitar) siden da. Jeg synes den er kjempegod, men nå har jeg ikke noe godt grunnlag for sammenligning. Den eneste gitaren jeg har prøvd foruten min egen er en Les Paul Gibson Studio 2012 og den var helt fantastisk. Nå er dette en elektrisk gitar, så jeg vet ikke om den kan brukes til sammenligning. God var den hvert fall. Bestemte meg nå for noen uker siden at jeg skulle stikke ned på den lokale gitarsjappa for å se på en ny gitar. Har blitt såpass god at det var på tide å bytte ut min gamle. Var fast bestemt på å kjøpe en ny Morgan-gitar, da den gamle av samme merke har gitt meg mye glede. Endte opp med en svart Morgan W310. Syntes den var rålekker. Gitaren låter bedre enn min gamle og det er vel og bra. Sliter litt med å få stemt den, men den har kommet seg. Alt i alt er jeg ganske fornøyd.

Nok bakgrunnsinfo. Har de siste dagene søkt opp og lest litt om denne gitaren. Ser den blir dømt nord og ned av de fleste. Morgan-gitarer er triste greier sier de. Man må opp på de øvre prisklasser for å finne en god Morgan-gitar. Ble helt satt ut. Er det slik at jeg har kjøpt katta i sekken her? Jeg synes den låter godt, men nå har ikke jeg noe godt sammenligningsgrunnlag. Hva kan dere si om gitaren? Noen som har samme model? Kunne jeg valgt bedre innenfor samme prisklasse? Gitaren kostet meg litt over 3000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er nøgd og syns gitaren låter bra er vel det det viktigaste, og då har du ikkje kjøpt katta i sekken :) for ei tid sidan dreiv eg og prøvde omtrent det som finst av gitarar i prisklassen 5-7000, men enda opp med ein Martin til 15. Det var liksom opp ein eller to divisjonar! Men slik er det;kvalitet kostar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av tingene med billige gitarer er at det er mye variasjon mellom gitarene (eksemplarvariasjon). Det betyr at for samme modell kan det finnes typiske gitarer (helt greie), noen dårlige og noen godbiter.

Det kan jo hende du har fått tak i et eksemplar av den gode sorten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ingen Morgan fan men det er som Sarge sier...jo billigere gitar man kjøper jo større er sjansespillet om man får en"mandagsgitar" eller en god en...så lenge det funker for deg så drit i hva folk sier om merkenavn,,,.du liker det du liker:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvilken utgave du har. Men de som er synlige på nett, med pickup og preamp, de er jo oppgitt med veil. pris pris oppunder 5k. Så en direkte drittgitar er det neppe. Og har du fått et eks. du er fornøyd med, så er du jo i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde kostet 5000, men var kraftig satt ned i pris. Slo derfor til. I tillegg var jo det en Morgan, så tenkte at den passet perfekt. Den har pickup og preamp.

Har nå et nytt problem. Et problem jeg opplevde på min gamle gitar, men som forsvant etter hvert som jeg spilte på den. Enkelte av strengene lager det Google kaller for buzzing sound. Hva kommer det av? Meget irriterende. Mulig å fikse det fort, eller skal jeg bare fortsette å spille til lyden forsvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan skyldes flere ting. Halsen kan være for rett. Den skal være en tanke konkav, ikke helt rett, og i hvertfall ikke konveks. Det kan også skyldes at noen bånd er for høye, eller at strengene ligger for nært halsen.

Men før du gjør noe som helst, så ville jeg oppsøkt butikken du kjøpte den i. Hvis den er ny, så skal det ikke være slik, og du bør få ordnet dette på garantien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på gitarsjappa nå. De tok en titt og gjorde noen justeringer, men fant ingen feil som kunne forklare problemet. Etter noen dager med intensiv spilling låter den dog mye bedre. Er det slik at strengene kan spilles inn til det bedre eller er det bare øret mitt som lurer meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.