Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox ac 50 head eller Marshall Superlead?


Anbefalte innlegg

Har et lite luksusproblem (synes iallefall jeg).Skal jeg velge en 60-talls vox ac 50 topp eller en 1973 Marshall Superlead 100? Eier selv marshallen og vet hvordan den låter, men får låne vox'en for å høre hvordan den låter. Er ute etter tips og meninger fra dere? Jeg spiller blues/rock-blues/rock +div andre sjangre, men hovedvekt på disse tre. Har en esp ltd m-1000 deluxe med seymoure duncan seth lover med splitt, og en marshall og radial vrengboks. Har forresten en helt ny Radial hot british til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan finne på å dra en eller annen metallica/judas priest låt. Den vrengen Får jeg gjennom å bruke hot british'en. Jeg liker marshall crunchen jeg får når jeg drar den på fullt, men det er FOR høyt til å spille live eller med band i det hele tatt. Og jeg liker egentlig lyden i den. Voxen har jo 50 watt, så den spiller ikke fult så høyt, så jeg kan vrenge på litt mer volum der. Men jeg så et bilde av voxen, det er jo bare kontroll for bass og volum der. Er det flere kontroller på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessjess..2 gode fortsterker å velge imellom her..

Her er jeg både enig og ueni.

Jeg er jo Marshall fan så jeg har sikkert kommet til å valgt Marshallen.Ikke bare fordi jeg er fan av Marshall men fordi jeg vet at de store artistene som drar på turne med gammle AC forsterkere ikke kan dra på turne uten 2 stk teknikkere eller flere.

Pga,VOXen slutter plutselig å virke så må man bytte hele kretskort.

Noe som sikkert ikke er helt billig.

Men jeg foreslår at du tar med deg VOXen på en spillejobb en gang.For du har jo sikkert brukt marshallen på spillejobb.Men ikke VOXEn.Gutterommet er vell egentlig den værste plassen å velge fortsterker på.

Spillejobb med bandet er den beste plassen.Det er først da du får testet hva forsterkerene er god for :twisted:

Jeg sier ikke bare lykke til..Du har ett vanskelig valg..

Rock On!!

Morty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.