Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eleanor Rigby

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvilke strenger er å anbefale til en Taylor 114? For øyeblikket har den en veldig fin lyd, og jeg har ikke skiftet strenger på den siden jeg fikk den (Til jul 2012), men jeg skal snart inn til Oslo og tenkte jeg kunne kjøpe med noen strengsett i samme slengen. Har noe av Elixir liggende, men jeg prøvde dem på Seagull-en min uten å bli videre imponert. Så, hva er det å anbefale?

Det er selvfølgelig stålstrenger vi snakker om her.

- Eleanor.

Endret av Eleanor Rigby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd MYE forskjellig på mine Martins...merker og forskjellige legeringer. GHS Vintage Bronze. Med et slik sett låter det riktig i mine ører...noe som kanskje låter helt feil med dine ører. :) Det tar litt prøving og feiling til en finner noe en liker. For min egen del så liker jeg ikke phosphore type strenger i det hele tatt.

Her er en video som gir et fint bilde på hvordan forskjellige legeringer låter:

http://www.ghsstrings.com/videos/view/29562028

Lykke til!

Endret av anotherfx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Duckling allerede har påpekt: Siden 1999 har Taylor montert Elixir strenger på sine stålstreng modeller.

Så hvis du er / var fornøyd med den lyden du har / hadde på din Taylor, er det bare å følge opp info fra denne linken:

http://www.taylorguitars.com/blog/taylor-support/faq-string-types-and-gauges

Er du derimot misfornøyd, åpner du opp for bortimot uendelige muligheter :wacko:

Finnes vel knapt 2 gitarister som er enige om hvilke strenger som låter best.

Et poeng kan dog være å holde seg til samme (eller svært lik) strenge-TYKKELSE som gitaren opprinnelig er satt opp med. Da unngår man enkelt en del tilleggsproblemer som kan oppstå hvis det gjøres endringer i belastningen på gitarhalsen.

Intonert hilsen,

______

GAu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Ernie Ball Regular Slinky og Dunlop Acoustic Phosphor på det sterkeste...begge disse har skikkelig god ,rund,( "amerikansk" om du vil) lyd.

Ellers er GHS vintage Bronze et sikkert stikk for meg ihvertfall...Martin SP er gode strenger men ikke på høyde med de forannevnte synes jeg.

Men som nevnt tidligere..strenger er smak og behag , finnes ingen fasit, akkurat som med plekter eller type gitarreim. prøv, hør og kjenn etter hva du selv synes:)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvilke strenger er å anbefale til en Taylor 114? For øyeblikket har den en veldig fin lyd, og jeg har ikke skiftet strenger på den siden jeg fikk den (Til jul 2012), men jeg skal snart inn til Oslo og tenkte jeg kunne kjøpe med noen strengsett i samme slengen. Har noe av Elixir liggende, men jeg prøvde dem på Seagull-en min uten å bli videre imponert. Så, hva er det å anbefale?

Det er selvfølgelig stålstrenger vi snakker om her.

- Eleanor.

Det er riktig at Taylor kommer med Elixir 80/20 fra fabrikk. Det som er bra med Elixir, i tillegg til at de låter bra, er at de varer så si evig. Jeg har testet Daddario EJ16. De låter bra men det er bare de to første timene.

Akkurat nå har jeg Martin Lifespan på min Taylor, de låter og meget bra. Har hatt de på 2 uker nå og de låter fremdeles bra.

Ellers som en del av Taylor familien bør du sjekke ut denne siden. http://www.unofficialtaylorguitarforum.com/

Absolutt å anbefale

Endret av Igniten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.