Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Fender Classic player?


Mills Kaviar

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Brukerne må godkjennes på vintagegitar, så det er nok derfor du ikke får tilgang umiddelbart. Når det er sagt, var halsprofilen årsaken til at keg kvittet meg med min. Ikke det at den er vond, men soft v er bare ufattelig mye mer behagelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soft V er gull:) Var vel kanskje C på den han linket til over her? Og så trenger jeg en med gripebrett i lønn, er det jeg er på jakt etter. Vurderer litt Jimmie Vaughan signaturen og. Har jo hørt deg skryte av den i forskjellige sammenhenger Audun. Den er ca et laken dyrere enn CP, vil du si det er verd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CP '60 har rosentre gripebrett og C profil ja. Som nevnt, har jeg veldig lite erfaring med CP '50, så jeg kan i grunnen ikke si noe om en Jimmie Vaughan er å foretrekke i den sammenheng. Jeg vet bare at jeg er veldig fornøyd med Jimmie'en, og har aldri betalt så lite for en såpass god gitar. Jeg kjøpte dog brukt, så prisen var jo omtrent halvparten av nypris. Det var også rimelig tilfeldig at jeg kom over Jimmien her i nærmiljøet, og det var i grunnen hovedårsaken til at jeg kjøpte den.

Hvis jeg skal si noe negativt om mitt eksemplar, må det være at den er relativt tung til Strat og være (ikke blytung), men det varierer sikkert fra eksemplar til eksemplar.

Finner du en tilgjengelig, vil jeg i hvert fall anbefale deg å vurdere det sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående pickups. Låner en Buddy Guy signatur nå. Også den MIM.

Ligger til ca samme pris som CP og JV. Denne har American standard pickups. Koblet den bare rett inn i Twin Reverben, og låter jo utrolig sweet. Er vant med Texas Specials, som ikke låter like bra før man får littegrann gain. American standard pickupene låter mye mer åpent, og ikke så harde. Lurer da på hvordan CP med American vintage og JV med Tex Mex låter iforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg å prøvde både CP og JV.

Og må si at JV hadde mye bedre kvalitetsfølelse enn CP. CPen virket mye mere plastikk, og squire aktig enn JV modellen.

JV ligger til ca 7200 både på 4sound og Riff. Og da begynner jeg å tenke litt med mitt lille hode. Vil jeg klare og vende meg til en 1 11/16 hals, så kan jeg jo få en brukt deluxe eller am standard til nesten samme prisen. Og sjansen for å tape penger da er mindre enn hvis jeg kjøper en ny til 7000, og finner ut av at jeg vil selge den om et par år. Da er det plutselig minst 3000 i tap på den. Spørsmålet er altså om jeg vil klare å vende meg til en breiere hals hvis jeg spiller mye på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.