Web Analytics
Gå til innhold
Mills Kaviar

Erfaring med Fender Classic player?

Anbefalte innlegg

Driver og omrokkerer litt i gitarparken om dagen.

Kikker derfor litt på gode og rimlige strater. Er det noen som har erfaring med Classic player serien til Fender?

vurderer sterkt denne: http://www.fender.com/en-NO/products/classic-player-50s-stratocaster

pris på denne ca 5.900,-

Altså på jakt etter en med Soft V halsprofil, medium jumbo bånd, 1.650" nut. Er det noe alternativ til denne til under 8500?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativet er vel en brukt amerikansk standard.

Jeg synes Classic Player er gode greier jeg, den har de specsa jeg liker, altså 9.5" radius, topunkts trem, gode mikrofoner, bra finisher.

60s-utgaven har 12" radius på gripebrettet, så det er enda litt flatere, og litt andre mikrofoner, men begge modellene er gode greier :)

Edit: overså det om V-hals, da er det CP 50s som gjelder ja :)

Endret av KristianF

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Classic player er veldig gode gitarer!

De spiller godt til prisen, vel så godt som Am. Std, vil mange mene!

Sørg for å spille på noen eksemplarer før du kjøper, det er litt eksempelvariasjon. Pickupene er gode, men det skader ikke å oppgradere dem, finner du på den andre siden en brukt gitar, vil du fotsatt spare penger!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er et godt alternativ:

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=122

Ellers er Classic Player serien anerkjent som veldig bra til prisen. Jeg har dog bare personlig erfaring med Classic Player 60's og jeg foretrekker soft V profilen på halsen samt at jeg liker tex-mex pickupene i Vaughan Straten veldig godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en classic player tele som ikke står tilbake på noe i forhold til en am std. Har også testa et par 50s CP stratter som har vært svært overbevisende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fikk min American Deluxe for 8000,- og vil anbefale denne på det sterkeste. Svært lettspilt og vellydende gitar!

Denne: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=39056712&keyword=American+deluxe&productCategory=295&mainCategory=86 har v-hals også :)

Kan ikke fordra strater med bred hals(1 11/16). Er 1.650 som gjelder for min del.

Jimi Vaughan er jo et alternativ ja Audun. Men er vel bare pupsa og 6punkts trem som skille den fra CP?

Stemmer nok sånn nogenlunde det ja.

Endret av Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager for off topic, men skiller 0,0375" mellom en bred hals og en "ikke bred" hals?.. Syns ikke Deluxen har noe bredere hals enn de andre gitarene mine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har CP tele deluxe black dove og må si at dette er min favorittøks om dagen:

DV020_Jpg_Jumbo_501919.001_black.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Under 1mm, er det virkelig noe man merker?

Tydelig vis. mulig det er noe med halsprofilen som gjør det og. Føles bra feil for min del...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1mm breddeforskjell ved nøtta merkes, men det går fint å tilpasse seg det. Ikke noe showstopper for min del i hvert fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1mm breddeforskjell ved nøtta merkes,

Takk :) Godt mulig jeg hadde vent meg til det. En Deluxe blir nok uaktuelt, vil gjerne ha noe som er mer vintage. Vet ikke helt om jeg likte compound radius heller, sikkert en vanesak det og, men synes det blir for flatt med 12 eller 16" på en strat. Er gibson som skal ha det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.