Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Puddelrock


Per

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Latterlig å dele musikk fra 80-tallet inn i ulike glamtyper. Musikk forandrer seg, så lenge folk forstår hva man snakker om - gjerne derfor man nevner band og plater - så er det null problem.

Puddelrock er selvfølgelig velkomment, og burde være en del av alle gitaristers vokabular. (På lik linje med andre ting på andre enden av skalaen, og mye av fyllet mellom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har stor kunnskap om mange band vil man trenge ord for å skille ut bandene og for å beskrive hvilken sound og image de har. Om man kjenner til 10 80 tallsband er det klart at man ikke trenger dette, for det er kanskje er ditt tilfelle?

Ohoi, HOSTKREDJEGERHOST. :ninja:

Det er ikke dødsens nødvendig å pugge/lage genrer for å kunne beskrive et band.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage? Så du mener hair metal, heavy metal, pop metal, pop rock, hard rock ikke allerede er en sjangerer? Og du er vel enig i at det er forskjell på Europe og Motley crue både i sound og image?

Er ikke Europe og Motley Crüe i seg selv beskrivende nok? Dessuten er det stor forskjell på første og siste utgivelse til de aller fleste band, så da holder det neppe med én "beskrivelse" per band. Spørs om det ikke bare blir mer uoversiktelig med flere merkelapper - merkelapper som alle kan tolke som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage? Så du mener hair metal, heavy metal, pop metal, pop rock, hard rock ikke allerede er en sjangerer? Og du er vel enig i at det er forskjell på Europe og Motley crue både i sound og image?

Haha. Huffda.

Jeg har overhodet ikke peiling på de forskjellige etablerte genre-begrepene, la det være sagt. At det finnes noe som heter pop-metal, er nytt for meg -- men jeg kan ærlig talt ikke bry meg mindre. At Europe og Motley er to vidt forskjellige band eller ikke skal jeg ikke si noe om, da jeg ikke synes noe av musikken jeg har hørt fra den kanten tiltaler meg, men det kan da godt hende det. Men jeg ser ikke helt vitsen i å måtte suge opp alt man kommer over av genre-begrep for å bruke det for å forklare forskjellene på Motley og Europe.

Om jeg hadde hatt inngående kjennskap til nevnte band skulle jeg nok fint greie å forklare en som ikke vet noe om musikken deres hva forskjellen mellom bandene er. Jeg tror forøvrig de færreste du vil introdusere ny musikk for har særlig peiling på masse genre-begrep -- langt mindre peiling på hvor grensen går mellom de forskjellige begrepene -- bare se på diskusjonen over her, har det ikke vært forvirring?

Óg, hadde jeg ikke klart å forklare en annen hva forskjellene mellom bandene er (edit: uten å bruke subtile "undergenre"-begrep, må vite), hadde jeg heller ikke hatt god nok kunnskap om bandene.

Interessant at du velger å henge deg opp i et ord jeg kanskje (uvitende, må vite) brukte feil, tydeligvis......... :rolleyes:

Endret av Torh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var jo bare å bevisstgjøre folk om at begrepet puddelrock er et banalt ord og at det ligger flere sjangere i det folk flest kaller puddelrock. Jeg synes bare det blir feil å kalle en heavy metal fantast som liker Ozzy, WASP, Guns n' Roses, Van Halen for en puddelrocker. Husk hvor mange rockeband som egentlig har/hadde "puddel sveiser" der ute. Det ekke akkurat sånn at jimmy Page hadde kort hår heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage? Så du mener hair metal, heavy metal, pop metal, pop rock, hard rock ikke allerede er en sjangerer? Og du er vel enig i at det er forskjell på Europe og Motley crue både i sound og image?

Det var ikke sånn på '80 tallet. Da var man enten heavy rocker ellers så var man det ikke. Enten så digga du Wham og modern Talkin eller så digga du MC, Kiss, Bon Jovi, Maiden, Metallica osv. Da var det Skedsmo og drammenshallen og svette skinnjakker og olavester med sypåmerker..... Og kristenfolk med bibel i handa utenfor....... Husker WASP ikke fikk spille en gang i drammen, tror det var som oppvarming for Maiden. Det virker jo en tanke fjernt i dag........................

Og ikke kom å fortell meg at Ozzy ikke var puddel så det holdt på Ultimate Sin video'n, maaaaan han var ute å kjøre på den tia........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.