Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

så billig gitar som mulig


Magnus_SB

Anbefalte innlegg

Altså: når vi snakker gitar til under tusenlappen, så kan man ikke regne med å få noe som er uten svakheter. De merkegitarene (Fender, Gibson, Ibanez) som dukker opp her er som regel klare for oppussing eller reparasjon for å bli skikkelig spillbare. Billigmerkene har som regel svakheter fra fabrikk (gjerne mekanikk, pickups og elektronikk av absolutt billigste sort og ganske mye eksemplarvariasjon.)

Jeg ville være forberedt på å måtte legge mer i gitaren enn 800 for å få den god å spille på og med skikkelig lyd.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500 spenn + frakt og moms så får du deg en splitter ny Epiphone G-400 (SG) fra Thomann. 2 Buckere, grei lyd, kurrant spillbarhet, Coil split for "single-coil lyd" for litt allsidighet, god kvalitet for prisen og full av muligheter for oppgradering av mekanikk og elektronikk om det er av interesse senere. Dette er da den nye 2012 modellen av G-400, samme navn som den gamle, bortsett fra den nye har Coil Split og SlimTaper Halsprofil, ordentlig Cherry finish og annet småpirk. (Gamle typen er fortsatt i salg, så pass på at det er den nye)

Mange ganger bedre en en shabby Morgan eller annet vræl du får for den prisen eller under. Vil si den utklasserer de billige Squire gitarene med god margin også.

Skal sies at Epi kom med oppgradert versjon av LP Standarden au i 2012 som har de samme specsa som SG'n, men er dog ett par hundrelapper dyrere. Har ikke prøvd denne, men hørt bra ting om den.

Slenger inn noen linker au jeg:

LP: http://www.thomann.de/gb/epiphone_les_paul_standard_cherry_sunburst.htm (Ett eksempel)

SG: http://www.thomann.de/gb/epiphone_sg400_ch.htm (kommer også i svart, men det er ikke lov)

Endret av Nitwit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestiller ikke fra utlandet. Jeg vil også kjøpe brukt, dessuten skal jeg bygge om gitaren uansett :D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38324006&kwUnica=epiphone%20sg

her er en epiphone sg g400 brukt også.

Jeg har bare et spørsmål, har aldri hatt noe særlig erfaring med sger, men går det ann å skru av halsen på dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alt for langt unna" = kr. 170,- i frakt.

Da er du på kr. 870,-. Hvis den er helt perfekt så er vel ikke det noe å lure på.....

Ser ut som det der er en litt mer påkosta Morgan, og det til en fin pris. ville gått for den der jeg også. Har testa ut en sunburst versjon av den der , og den var ikke så borte vekk. Pedalen kan du jo ev. selge og få tilbake noen kroner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ber om 700,- for gitaren, 300,- for pedalen, og 800,- for begge.

Kjøper du begge, må du ut med 970,- inkl. frakt.

Kjøper du bare gitaren, er det 870,-.

Kjøper du begge, for å selge pedalen, så må du ta høyde for 25,- for en annonse på Finn, pluss frakt når du skal sende den til en kjøper. Høres ut som mye ærbe for å tjene en skarve hundrings.

Men hvis du derimot har lyst på pedalen sjøl, så er det jo en grisebillig pedal .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger ber om 700,- for gitaren, 300,- for pedalen, og 800,- for begge.

Kjøper du begge, må du ut med 970,- inkl. frakt.

Kjøper du bare gitaren, er det 870,-.

Kjøper du begge, for å selge pedalen, så må du ta høyde for 25,- for en annonse på Finn, pluss frakt når du skal sende den til en kjøper. Høres ut som mye ærbe for å tjene en skarve hundrings.

Men hvis du derimot har lyst på pedalen sjøl, så er det jo en grisebillig pedal .. :D

Om du ikke har en venn som sikler etter en slik pedal da ;) Uansett er det kurante greier i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bestiller ikke fra utlandet. Jeg vil også kjøpe brukt, dessuten skal jeg bygge om gitaren uansett :D

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38324006&kwUnica=epiphone%20sg

her er en epiphone sg g400 brukt også.

Jeg har bare et spørsmål, har aldri hatt noe særlig erfaring med sger, men går det ann å skru av halsen på dem?

Halsen på de fleste SG'er er Set-neck. Altså Limt fast, så nei.

Og nøyaktig hva mener du med å bygge om gitaren? Snakker vi standard bytte av Hardware/elektronikk, eller noe mer drastisk, siden du nevner halsen?

G310 har Bolt-on derimot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.