Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metal pickups for Gibson Les paul custom?


Birkman

Anbefalte innlegg

Heisann

Vet det er en del tråder ang dette men blir ikke helt klok på hva jeg skal velge.

Jeg er klar over hvilke pickups banda jeg nevner under bruker.

Jeg er i utgangspunktet dårlig å forklare pickuper, så får vel gi noen lyd preferanser istedet. (mye forskjellig her)

Gitaren: Gibson les paul maghogny body med ebony neck m 57 classic

Mål: Allsidig nok til å spille det "meste" fra cleans til tight metal, split coil mulighet på bridge og neck pickup. High output hottere enn classic 57, ikke for mye bass, men mer alla dimarzio steve special eller evo2.

Sjanger/preferanser/band: Cleans alla petrucci, cleans til ambient med delay, In flames, Papa roach, Dimmu borgir, Children of bodom

Amp: axe fx 2, så ingen spesifikke forsterekere her, men heller mest mot mesa dual rectifier lyd for metal.

De kombiene jeg har sett på er:

Bridge: Seymor duncan JB4 Neck: Seymor duncan jazz

Bridge: Suhr aldrich (med split coil) Neck: Suhr aldrich

Bridge: BKP nailbomb Neck: BKP Cold sweat

Bridge: BKP black hawk Neck: Cold sweat

Bridge: BKP Cold sweat Neck: Cold sweat

Vet det er mange som diger suhr aldrich.

Hva mener dere her inne, noen anbefalinger til hvilke jeg bør gå for som er allsidige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du ikke synes funker med 57 Classic, bortsett fra output? Jeg har en LPC med disse pickupene, og jeg har spilt mye metall på den gjennom en 5150. Synes det fungerer helt utmerket! Får du ikke nok gain fra ampen din så kan du jo kanskje heller vurdere en boostpedal? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du har en AXE bør jo den kunne gi deg det du søker? Jo høyere output i pickupene, jo vanskeligere å få til fin clean lyd. Da er det mye lettere å få pickuper med lav output til å låte fett ved hjelp av amp og effekter, eller i ditt tilfelle simuleringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva som ikke funker?

Det går vel mest på lydpreferanser, og jeg gjetter at jeg kan skru meg fornøyd med axe fx2 (so jeg får nå de nærmeste dagene, er på vei fra Tyskland) , men jeg har ikke fått wow av disse pickupene slik jeg har fått med andre, bla på min yamaha 1230s med dimarzio p100.

Synes rett og slett at 57 låter for tamt. Sier for all del ikke at de er dårlige, men vil prøve en high gain output rett og slett fordi jeg ikke har hatt det i en gitar før.

Jeg kommer fra dimarzio land med ibanez og yamaha og vil bare prøve noe nytt med saftig trøkk i en gibson gitar.

Mulig jeg bare skal teste dem skikkelig på axen, før jeg vurderer bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd Suhr, men har lest på sevenstring.org at flere syns den er litt vell kraftig i lyden. Personlig så liker jeg veldig godt pickups som ikke er så altfor kraftige og bassete i en mahogany-kropp. Noe ala EMG 81. Som bare tighter opp lyden ganske heftig, men bruker treverkets varme og fylde.

Du kan også sjekke ut Seymour Duncan SH-5 Custom istedenfor SH4. Jeg gjorde mye research på dette, og har nå et sett med SH-5 Custom + SH-1 liggende som venter på å bli montert i en mahogany-gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt på aktive pups??

Har tenkt tanken på EMG 81/85, men er usikker.

Har testa nylig en jackson soloist med EMG; som jeg syntes låt elendig. Mulig EMG funker bedre i LP og mahogny?

Har du erfaringer med LP og EMG siden du spør? Hvis ja hvilken i bridge og hvilken i neck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på EMG 81/85, men er usikker.

Har testa nylig en jackson soloist med EMG; som jeg syntes låt elendig. Mulig EMG funker bedre i LP og mahogny?

Har du erfaringer med LP og EMG siden du spør? Hvis ja hvilken i bridge og hvilken i neck?

Har prøvd både LP og Tele med EMG'er men det er lenge siden nå... er ikke helt i min gate med aktive pups men veit jo at mange metallfolk sverger til dette. synes forøvrig at aktive pups dvs emg 81/85 som jeg har prøvd låt fett nok i en LP men cleanlyden var ikke noe for meg. Det finnes jo andre muligheter enn 81/85 også. Her er et merke som produserer aktive pickups og som jeg hørte om gjennom en kompis : http://www.teslapickups.com/?page_id=120

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.