Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker med justerbar wattstyrke


Alfi27

Anbefalte innlegg

Er nok ikke snakk om Twin Reverb-clean, men den har visstnok ganske bra clean ja. Likevel har den 50 watt, og har lest at den spiller høyere enn mange 100-wattere, så vet ikke helt...

Du kan lese så mye du vil, men jeg har den og den låter bra på lavt volum også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TriAmp låter gull, og er den beste forsterkeren jeg har fingra med, allsidig som fy er den også. Men den spiller jævla høyt, noe som ikke akkurat kommer som en overraskelse hvis du titter på spec. Har master, så du får dra ned lyden til vettug nivå, men er sikkert forsterkere som spiller med finere lyd på stuevolum. Evt. kan du vel smakke på en god attenuator for å få gangen i røra.

Edit: Prisen på H&K på bruktmarkedet er jo heller ikke avskrekkende, heller innbydende. Folk vet tydeligvis ikke hva de har å by på. Irriterer meg fortsatt at jeg ikke hanket inn Puretonen til Tommer'n her for et par år siden...

Puretonen gikk til ei rockeberte i Oslo for den latterlige sum av kr. 5000,-. Men i denne sammenheng, så var mitt problem, og grunnen til at jeg solgte, at den var klin umulig å spille lavt med. Og den var på 25 w, med justerbar power til 12,5. Fremdeles spilte den grisehøyt så fort jeg åpna krana litt. Altså ikke å anbefale som hjemmeamp på noen som helst slags måte.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått Mesa Mini Rectifier i hus, svært fornøyd foreløpig! Om jeg skal trekke på noe må det være at det er veldig stor volumforskjell på Vintage og Modern på vrengkanalen, men det er absolutt levelig når den låter slik den gjør. Spørs om jeg er like fornøyd om 1 års tid, som er så lang tid det har gått mellom hver amp jeg har hatt fra jeg mottok den til jeg solgte den, det vil bare tiden vise :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tiden må jeg naturligvis også ha matchende Mesa-kabinett, men spørs om jeg ikke skal ha 2x12 da. Ser at Mesa har både vertikalt og horisontalt 2x12-kabinett, hva er "best" (pros/cons)? Med vertikalt får man jo spredt lyden bedre, nesten som et 4x12, men et horisontalt plassert oppå noe sprer jo lyden enda bedre, så..

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente det jeg skrev, men skjønner at den ikke er lett å forstå med mindre man sitter inni hodet mitt og skjønner hva som foregår. :P

Mente et vanlig "liggende" 212, hvor elementene er montert slik at de tilter noen grader bakover. Better? ;)

Har Mesa det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.