Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker med justerbar wattstyrke


Alfi27

Anbefalte innlegg

Har kokt det ned til Mesa Mini Rectifier vs EVH 5150 III. Noen som har testet begge disse, evt en av de? Har EVH bra bassrespons selv om du ikke spiller steike høyt? Har lest folk si masse rart, at EVH egner seg bedre til hjemmebruk fordi den låter så bra på lavt volum og at Mesa er laget for å spille høyt, mens andre mener at Mesa er best fordi den kan crankes på et lavere volum osv... Lydmessig syns jeg de låter bra begge to, volum er det store spørsmålet egentlig..
Noen som har innspill å komme med? :)

På den første 5150-videoen har han volum på kl 9, som er ganske mye ettersom at fyren på den andre videoen som demonstrerer 5150 på soveromsnivå har den såvidt på kl 7-8.. De har volumet riktignok nærmere kl 12 på Rectifier-videoen, men den kan jo kjøres på 10 watt...

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er god bassrespons du prioriterer, så er det en fordel å kjøpe en amp med mest mulig watt-styrke som mulig til soveromsbruk.

Selv er jeg veldig fornøyd med min 50W JVM fordi jeg kan skru ned volumet på både master og i preamp. Fyldig og fin bunn selv på soverommet, men litt må man selvsagt krænke den.

Mens Madampen min på 15-18W låter mye mer levende på soverommet til leads, rock,blues ol. Men skal du spille metal med mye bunn, så foretrekker jeg å bruke JVM. Selv på soverommet. Dette gjelder mange amper. Wattstyrke er ganske proposjonalt til en god og solid bunn ;)

Kabinett har også masse masse å si for en god og solid bassrespons. Invester i et Orange/Mesa/ENGL Pro cab hvis du vil ha bra lyd på soverommet.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noen flere demoer av Mesa Mini Rectifier, syns den låt veldig bra, og det ene reviewet jeg hørte først var veldig dårlig. Kanskje den kan være den rette likevel, men er den "giggable"?

Jeg har Mini Rectifier men ikke testa den live enda. 25W er jo mer enn nok for å drive ei 2x12" kasse i bandrommet og flott til å kjøre live. Den kan switches til 10W(separat pr kanal) så du har mye muligheter med denne. jeg bruker den med Mesa sitt 1x12" slant kabinett hjemme. Jeg synes den er utrolig kjekk da den er omtrent på størrelse med Tiny Terror, har bag og kan fint benyttes i leilighet uten og dra ned volumet for mye, i tillegg til bandøvinger og evenutelt live. Stort pluss for min del er veldig lavt støynivå ved høyt volum(susing altså). Prøv den i butikk så blir du solgt tipper jeg :)

Endret av siimen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.