Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvorfor modifisere gode gitarer?


toralfsan

Anbefalte innlegg

Jeg har et par teler med vintage tele bro, den ene med vanlige messingsadler, den andre med compensated sadler. Den førstnevnte har vært med på et par-tre hundre jobber og 5-6 plater. Langt fra ubrukelig i mine ører.

Og det er det drøssevis av dyktige gitarister som er enig med deg i det. Sikkert også en grunn til at mange syntes at en Tele ikke er en ekte Tele uten askebeger med skarp kant og 3 skakke sadler.

Men er det ikke fint da, at ikke alle har de samme preferansene... ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt presis, og glemte å skrive at det var Vintage Tele bridge med 3 doble sadler jeg mente. Nå sier ikke jeg at de er ubrukelige, men jeg skjønner fremdeles ikke at noen betaler strie strømmer for en CS Tele i 2012 med slik isenkram.

Endret av toralfsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt presis, og glemte å skrive at det var Vintage Tele bridge med 3 doble sadler jeg mente. Nå sier ikke jeg at de er ubrukelige, men jeg skjønner fremdeles ikke at noen betaler strie strømmer for en CS Tele i 2012 med slik isenkram.

Mojo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken gammel eller full av sjel. Mitt poeng er at på den ene telen min måtte det kompenserte sadler til for å få den ren, den andre er det ikke et behov. Jeg modifiserer ikke om det ikke er nødvendig. Dessuten ser det bra ut :)

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Gammelt design tar jeg ofte over moderne. Spesielt når det gjelder gitarutstyr og hardware. Gamle buede stratsadler eksempelvis, ser mye bedre ut en de übertyske freskrom-sadlene mange aftermarket vidunderproduktene har.

Folk er forskjellige. Jeg kunne godt spilt på en klippfisk om den var topp spillbar, perfekt intonert og låt som en drøm. Men ikke uten neseklype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.