Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags PAF kan dette være?


Vriddsau

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått en humbucker som pappa hadde liggende. Han kjøpte den brukt for et års tid siden, men verken pappa eller selger visste merket på den.

Så, spørsmålet lyder som følgende: Er det mulig å finne ut hva slags humbucker dette er? Det sitter et litt slitt PAF-klistremerke bak. Noe annet finner jeg ikke. Det står noe med svak tusj bak, men ser ikke helt hva det står. ser ut som det kan stå 2.27.

Ledningene på den er den strømpe-saken, og en svart ledning.

Er det noen som har noen anelse om hva denne kan være?

post-10144-0-16409400-1356726257_thumb.j

post-10144-0-82812400-1356726346_thumb.j

post-10144-0-15469200-1356726360_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være en Gibson reissue.

Oi, artig! Trodde dette kanskje bare var en stock-humbucker fra en eller annen billig gitar jeg. Men hvis det kanskje er gibson, så smekker jeg denne inn i Epiphonen :D

Btw. noen måte å finne ut om det er en neck eller bridge humbucker?

Endret av Vriddsau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på kabelen kan også gi en indikasjon på hvor den har sittet før i hvert fall. Det ser ut som om kabelen er ganske lang, så da har den kanskje stått i halsposisjon i sin forrige gitar. Men som GPM sier, er det vanligvis ikke noen annen forskjell enn at hals-pickup har litt mindre output enn bridge. Det betyr ikke at den ikke kan fungere utmerket i bruposisjon for det. Likevel kan det være greit å måle. Også pickupene i den Epien du evt. putter den inn i. Du vil få en litt skjev balanse hvis halspickupen er hottere enn brupickup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lest ifht. vintage PAFs, er at de måler ca. mellom 7 og 9 Kohm. Burstbucker 3 som er den hotteste av Gibsons PAF reissues måler opp mot 9Kohm. Da tok jeg kanskje feil i min antagelse av at dette at den har sittet i neck. (Hvis det er en av de nevnte) Nå vet jeg heller ikke hvordan BB's og f.eks. '57 Classic humbuckerne til Gibson merkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, tror jeg blir å sette den inn uansett. Så får det helle være mismatch fram til jeg får skrapa sammen no cash til å kjøpe en halsbucker. :D

Du får veldig rimelige og helt greie pickuper her. www.guitarfetish.com

En av disse skulle kanskje måte brukbart ifht. output: http://www.guitarfetish.com/GFS-Classic-II-Alnico-2-Vintage-Wound-Gold-Humbucker_c_87.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.