Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Batteriadapter til stikkontakt?


Esp_ltd@95

Anbefalte innlegg

Hei, strømmen i huset itt går avogtil, og eg vil gjerne at ikkje dette slår av pcen, sånn at eg mister arbeid som eg holder på med. Er det noke som ein stikkontakt batteri adapter, som går i mellom ledning og støpsel, slik om at strømmen går kan eg leve på batteri til eg får lagra arbeidet, og fått på strømmen igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at du slipper å miste arbeid, beskytter en slik deg mot lynnedslag og spenningsvariasjoner. Dette er betinget av at du har grovvern i sikringskapet. Hvis ikke er denne effekten begrenset. Regn med at du må kjøpe nytt batteri hvert tredje til fjerede år. jeg har med stort hell handlet erstatningsbatterier på Biltema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger strengt tatt ikke å ha noe software til den, men det gir deg mulighet til å overvåke enheten, samt foreta noen innstillinger, som for eksempel hvor lenge den skal holde msakinen din "våken" før den automatisk stenger den ned og så videre.

Dette er slik at hvis du har en UPS av litt størrelse, så vil den kunne drive pc og skjerm i la oss si ti minutter før den stenger den ned automatisk. Statistikkbiten er slik at du kan se hvor lenge UPS-en kan drive lasten den har (eks. PC og skjerm) før den trenger å skru den av. Videre vil du kunne se når strømmen gikk, hvor ofte spenningen er over/under et visst nivå og så videre.

For en privatperson kan en slik logg være veldig nyttig hvis man for eksempel trenger å klage på strømmen til leverandøren eller lignende.

Legger du ikke inn softwaren, vil UPS-en holde pc-en i gang til batteriet er tomt, og så kutter den strømmen uten å skru av maskinen. Det betyr at du må sørge for det selv når strømmen går. Det funker, det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.