Web Analytics
Jump to content

Batteriadapter til stikkontakt?

Esp_ltd@95

Recommended Posts

Hei, strømmen i huset itt går avogtil, og eg vil gjerne at ikkje dette slår av pcen, sånn at eg mister arbeid som eg holder på med. Er det noke som ein stikkontakt batteri adapter, som går i mellom ledning og støpsel, slik om at strømmen går kan eg leve på batteri til eg får lagra arbeidet, og fått på strømmen igjen?

I tillegg til at du slipper å miste arbeid, beskytter en slik deg mot lynnedslag og spenningsvariasjoner. Dette er betinget av at du har grovvern i sikringskapet. Hvis ikke er denne effekten begrenset. Regn med at du må kjøpe nytt batteri hvert tredje til fjerede år. jeg har med stort hell handlet erstatningsbatterier på Biltema.

Du trenger strengt tatt ikke å ha noe software til den, men det gir deg mulighet til å overvåke enheten, samt foreta noen innstillinger, som for eksempel hvor lenge den skal holde msakinen din "våken" før den automatisk stenger den ned og så videre.

Dette er slik at hvis du har en UPS av litt størrelse, så vil den kunne drive pc og skjerm i la oss si ti minutter før den stenger den ned automatisk. Statistikkbiten er slik at du kan se hvor lenge UPS-en kan drive lasten den har (eks. PC og skjerm) før den trenger å skru den av. Videre vil du kunne se når strømmen gikk, hvor ofte spenningen er over/under et visst nivå og så videre.

For en privatperson kan en slik logg være veldig nyttig hvis man for eksempel trenger å klage på strømmen til leverandøren eller lignende.

Legger du ikke inn softwaren, vil UPS-en holde pc-en i gang til batteriet er tomt, og så kutter den strømmen uten å skru av maskinen. Det betyr at du må sørge for det selv når strømmen går. Det funker, det også.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Siste aktive tråder

• Hadde Guitar Rig 3(?) for mange år siden. Prøve alt mulig - ink Amplitube, men syns GR var desidert best og enklest i bruk. Skal teste det nye også   Jeg bruker mest Bias FX of Bias FX2, men sliter litt med latency. Hvilken type PC bruker du, og hvordan er forsinkelsene?  
    • For et år siden kom jeg over programmet Guitar rig 6. De hadde en demo med alle funksjoner bare at man ikke kunne lagre, men fullt brukbar til opptak. Den varte i 30 min, så må man starte programmet på nytt. Jeg hadde demoen i tre måneder før jeg så at de hadde sommersalg og jeg fikk hele programmet til halv pris. 1000.- kroner som var latterlig billig med tanke på hvor mange amps, rack, pedaler og muligheter som var der. Det var over 1200 ferdig innstilte lyder i forskjellige sjangere og man kan lagre de i forskjellige filer. Man kan selvsagt justere de å lagre nye, eller lage egne med alt som finnes. Den har også instillinger for vokal, trommer og mye annet. Nå har Guitarrig 7 kommet med cubersalgspris, men jeg venter til Black Friday eller Cybermonday i håp om å få oppgradert billigere. Det er masse nytt. Her er en video   Her er nettsiden: Native Instruments Guitar rig 7 Og her kan du laste ned demoen: Note: The demo version runs 30 minutes per session, and can then be reopend to try again. Save and Total Recall functions disabled. Du klarer deg lenge med den PS. Dette er ikke ment som reklame, men et godt tips. Jeg tjener ikke noe på det, men den demoen er gratis og verdt å teste...
    • Söker rock projekt i Norge att vara med i och framför allt live gig. All rock/metal är intressant.  Smakprov: www.linkedin.com/in/emlu-music-production-983a92296    
    • Heisann! er det noen som vet verdien på denne?  serienummer: US20048978
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.