Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, vet at det er mange spørsmål om dette i fra før men ønsker å spørre alikevel.

Håper på gode svar av folk med erfaringer! :)

Er i USA Florida nå og bestillte meg en "Gibson Les Paul Jr" som kom levert på døra her i Usa! ( Låner et hus her nede med egen adresse).

Reiser hjem igjen til Norge den 6 Januar 2013.

Har et par spørsmål angåandes gitaren med på fly. Flydde med SAS fra Flesland og når jeg kom til Washington -> florida , så flydde jeg med et amerikansk selskap elns... Det vil si at SAS er hovudselskapet som jeg flyr med!

LP Junioren min kom i en Gigbag (vanlig gitarbag, ikke hardahell, hardcase)

Kommer ikke til å kjøpe annen case eller bag.

Lurte på om jeg får denne med inn på flyet i vanlig gitarbag?!

LP Juniorene er jo rimelig små og lette, og jeg mener å slipper toll siden jeg betalte 500$ for gitaren på salg. 500$ tilsvarer ca 3000 NOK. Grensen er vel på 6000kr eller????

Når jeg mellomlandet i Washington før florida , så såg jeg en kid som kom bærendes på en gitar i gjennom tollen som håndbagasje! Han sin gitar var i en helt vanlig tynn gitarbag (gigbag).

Dermed er spørsmålet:

Går dette bra uansett, eller bør jeg satse på snille folk?

Kommer IKKE til å sende det som bagasje, i og med at det er en gigbag ;) + at jeg har jo en vanlig koffert med klær i som skal sendest som vanlig bagasje.

Takker for kjappe svar og håper at jeg gjorde meg forståelig!

God Jul :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når klassen min på folkehøgskolen var i USA kjøpte kompisen min seg en Fender strat i hardcase. De var svært forståelsesfulle og greie, spesielt i USA og Nederland (KLM), der vi ble behandlet som stjerner! Det var derimot mye værre mellom Oslo og Trondheim (Norwegian). Der ble gitaren tatt fra kompisen min, og lagt i sammen med luggasjen, men det gikk heldigvis bra. Det var ikke aktuelt for dem å putte gitaren i en av de mange ledige setene, ikke bak eller foran i flyet.

Det er nok litt avhengig av hvem du møter, men prøv å være rolig, forståelsesfull og spørr vennlig om å få ta med deg gitaren på flyet, så skal det nok gå fint.

Endret av Hallstein

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kan vel garantere noe som helst, men en Junior er vel ikke noe særlig mindre enn vanlig. Husk at det med avgiftsgrensen gjelder alt du har med deg, ikke bare hver enkelt gjenstand. Har du andre varer for mer enn 3000 kr, så risikerer du å måtte betale moms på alt du tar inn, ikke bare det som overstiger 6000 kroner.

Les ellers i denne tråden for tips:

http://forum.gitarnorge.no/topic/48224-tips-om-gitar-paa-fly/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.