Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny amp


antos

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en amp med en god vreng for rock, og en god clean lyd. Gitaren jeg spiller på er en Gibson Les Paul Standard. Spiller mye Guns N Roses, Gary Moore etc. Hvilke amper bør jeg sikte meg inn på? Har såvidt prøvd Blackstar HT, men syntes kanskje denne ble litt for mye metal? Er det et alternativ å skaffe meg en god vrengpedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag en Bogner Alchemist. Clean lyden på denne er jeg veldig godt fornøyd med, men ønsker litt mer futt på vrengkanalen. Jeg liker egentlig veldig godt allsidigheten med denne ampen, og vil ikke bytte den ut. Derfor begynte jeg å lure på om kanskje en god vrengpedal, eller brett kunne være noe?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gått for en vreng av noe slag + en boost til soloting. Multieffekten som du nevner til over her vil farge lydbilde ditt dramatisk i forhold til gode stompbokser.

Little green wonder+Ep Booster hadde kanskje vært noe.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag en Bogner Alchemist. Clean lyden på denne er jeg veldig godt fornøyd med, men ønsker litt mer futt på vrengkanalen.

Hvis du er fornøyd med cleanlyden du har, så kan du jo bare kjøpe en pedal som gir deg den vrengen du ønsker. YouTube is you friend :) ...

Eller hvis du vil ha en god, enkel og rimelig røramp, så kjøper du en Peavey Classic 30. Da får du begge deler. Fin clean, skikkelig fjærklang, og rørvreng i bøtter og spann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i dag en Bogner Alchemist. Clean lyden på denne er jeg veldig godt fornøyd med, men ønsker litt mer futt på vrengkanalen. Jeg liker egentlig veldig godt allsidigheten med denne ampen, og vil ikke bytte den ut. Derfor begynte jeg å lure på om kanskje en god vrengpedal, eller brett kunne være noe?

Vanskelig å forstå hvorfor du ønsker mer vreng på Alchemisten.

Den jeg hadde, hadde plenty vreng pluss enda mer å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til typisk bluesvreng og klimpring klarer jeg meg lenge med innebygd reverb og moderat vreng på vrengkanalen til min Peavey Classic 50. Oppdager at det jeg eventulet bruker av pedaler hjemme er stort sett Muff´en når jeg virkelig skal guffe på, samt phaser innimellom og wah wah - resten av pedalene er mest til pynt når jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.