Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalbrett Bass


Morty mort

Anbefalte innlegg

Det ligger en "poll" om dette på "Effekter og forsterkere", men der drukner vi bassister i gitarbrett, så legg ut brettene deres karer :)

Selv kommer jeg til å legge ut bilde når jeg er ferdig med mitt :)


Kan i mellomtiden spørre hvordan "dere" ville koblet dette :)

-Boss Tu-2 (ser mange bruker polytune, vurdere den selv, men hvorfor? :P )
- EBS Microbass II
- EBS Unichorus

- EBS Multidrive
ja, jeg liker EBS sine effekter :)
Jeg vet selv hva jeg føler at jeg mangler, vet selv også hvordan jeg vil kable dette, men moro å høre hva andre mener :)


Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også mange flere pedaler enn jeg egentlig bruker..

Korg Pitchblack -> Ibanez WD-7 -> ProCo TurboRAT -> EHX Bass Big Muff -> Line6 Space Chorus. Alt blir drevet av en Carl Martin powersupply.


Av disse blir bare ProCo-en og tuneren brukt "hele tiden". RATen bruker jeg for å booste lyden litt, en veldig mild vreng.

Hadde egentlig en EHX BassBalls Nano (envelope filter) og en EHX No.1 Delay.. Disse har jeg litt problemer med for tiden. Var kanskje litt slem med disse under transport eller noe, da jeg flytta...

Det jeg egentlig ser for meg at jeg vil ha:

Vil beholde i alle fall tuneren og RATen, mest sannsynlig chorusen. Så vil jeg ha en compressor på. Så har jeg vel egentlig det jeg trenger. Trenger ikke wah, delay, envelope fitler, supergromsevreng og den slags til det jeg spiller. :P

NB: Kan hive opp bilder på nyåret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker samme brett til gitar og bass enn så lenge, bytter bare ut den første overdriven (Cool Cat drive) med en EBS Multidrive. Men det er mye å dra på når jeg bare bruker 3 av pedalene til bassen, så kanskje det blir et eget lite brett etter hvert med EBSen, en TU-2 og en Phase 90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Boss GT-10B

- Boss SYB5

- EBS MultiComp

- EBS MultiDrive

- Fulltone OCD

- Horelys, PAR 64

Kompressoren er solgt da eg bruker kompressor i amp eller i GT'en. Pedalene står i effektloopen på GT'en og blir blir mikset 50% med et tørt signal med LPF på. Multidriven blir brukt til beskjeden vreng og er stort sett alltid på, mens OCD'en blir brukt til å rive hus.

Funker greit, men ender som regel med at eg skrur meg helt på jordet i alle mulighetene i Bossbrettet.

post-4080-0-63410600-1356305938_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, den frister ikke særlig for meg altså, det er noe udefinert over vrengen, men samtidig så ser jeg at B7k'en har sinnsykt mange justeringsmuligheter. Jeg vurderer å forenkle riggen min og kommer nok til å gå over til å kjøpe meg en Sansamp Bass Driver deluxe som jeg kjører sammen med Chorusen og ODB-3'en. (Chorusen står somregel på.)

Her hører jeg nøyaktig det gitaristen min mener om min tone, alt han hørere er "RAWR!" hevder han :P

Endret av Thunder Fingers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt mer som BFWRRROOOOAAAAHHHWW BBBMMMMMRBMBMBRRBMRR BOOIIIEEEE.. ;)

menneh, jeg likte lyden i videoen over. Selv om jeg hører den er løftet "ut" av mixen for videoens skyld. skulle likt å høre det slik publikum hørte det i en lik video.

Endret av umy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.