Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trådløs monitoring


Sorg

Anbefalte innlegg

Man må ta ting litt i sammenheng og se ting fra forskjellige standpunkt. Skal jeg snakke for meg selv, som spiller stort sett hardrock, når det gjelder scenevolum setter jeg alltid volumet i forhold til trommene, kan jeg høre meg selv brukbart over trommene er jeg happy.

Jeg er også alltid nøye med å plassere høyttalerkassene så de ikke blåser rett i bakhodet på gutta i bandet, eller rett i fleisen på lydmannen.

På enkelte små steder har jeg gått til skritt som å plassere lokket til pedalfligten foran 4x12"'n eller tilogmed snu kassa mot veggen.

Jeg spiller ganske høyt , man skal kjenne trøkket av riggen i ryggen, men får alltid skryt av lydteknikere for god lyd, og volum blir sjeldent nevnt.

Men som nevnt, kommer veldig an på musikktype, med heavy greier er jo ofte gitarer et bærende element og skal både høres og kjennes. IMO

Liker foresten å spille med musikere som bruker in-ear, så lenge jeg slipper å bruke det. :) Da kan jeg slippe unna med enda mer volum :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber heldigvis ganske lite med rock/heavy/bråk, men når det en skjelden gang skjer greier jeg som oftest å få til en kompromissløsning som alle er happy med. Det går an å ha en fin feeling på scenen uten å drepe publikum med lyd. Selv om man spiller rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber heldigvis ganske lite med rock/heavy/bråk, men når det en skjelden gang skjer greier jeg som oftest å få til en kompromissløsning som alle er happy med. Det går an å ha en fin feeling på scenen uten å drepe publikum med lyd. Selv om man spiller rock.

Om du klassifiserer heavy som bråk, er det vel like greit at du ikke jobber med det for ofte... :)

Men som du ser av mitt innlegg, jeg klarer å slippe unna med plenty lyd fra utstyret mitt uten at noen blir sure, da er alle happy... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt det inntrykket jeg Sorg.

Snakket litt med en lydmann på en spillejobb forleden, angående in-ear monitoring.

Han sa noe om at de gamle frekvensene var på vei ut og han anbefalte meg å vente litt og se an.

Noen som vet noe om dette?

-Steffen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet er i ferd med å skje. Enkelte "etternølere" driver og bytter inn i disse dager, selv om fristen for importørdrevne bytteavtaler egentlig har gått ut. Det er slik at frekvensene vil bli overtatt av mobiltelefoni i på forskjellige tidspunkt, så et gammelt system som virker greit ett sted i dag, kan bli forstyrret andre steder. Etter det jeg vet, finnes det ikke noen oversikt over hvor de har blitt tatt i bruk, og hvor de fortsatt er "tilgjengelige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.