Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD! Nå kan jeg skrive det!


Anbefalte innlegg

Haha, awesome bilde! Skikkelig råtten kvalitet, ser ut som det er 20 år eldre enn det er :D Feit brett på buksa er konge!

Øyyy!

Vi var store stjerner på juleavlslutninga på Begby skole i 1979, vi altså!

Alle visse hvem vi var, alt fra de store snertne damene med gåserumpe og trutmunn og helt ned til førstklassingene med snørr som hang helt nedover haka!

Men, hadde det vært 20 år før, tror jeg vi hadde måttet stille i hvit skjorte og tversover :D Men ja, det likner!

Moro med gamle minner ;)

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føyer meg til i rekka angående godord om Peavey Classic 30. Kjøpte for en tid siden en eldre slik som rep. objekt, og min viste seg å ha mange dårlige loddinger, spesielt rundt rørsokler. Etter å ha gjennomgått samtlige loddinger og rørbytte, låt ampen ok. Som Germaniumkid gjorde, byttet jeg også ut Blue Marvel høyttaleren med en Celestion G12H-30, og nå låter ampen kuler og krutt! Bruker den fast til bandøving, og har også brukt den på pub-jobber! Liten, rimelig amp som får jobben gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Som den fødte nyskjerrigper jeg er, og fikk fatt på denne ampen, hadde jeg som utgangspunkt å ikke kødde med denne, siden den låt så bra som den gjorde.

Imidlertid ble jeg så satans irritert over denne ”Boost”-switchen at jeg ikke kunne la være å skru den i filler!. Boost-funksjonen skal visstnok øke styrken med ca. 12dB i diskant/mellomtone-området etter vreng og alt mulig, og det låter helt jævlig!

Derfor bestemte jeg meg for å bygge om boost-bryteren til noe helt annet. Jeg fjernet komponentene som gjorde funksjonen, kappet noen printbaner, og vips så hadde jeg en bryter som kunne switche mellom orginal tone-stack ( som er nesten identisk med Bassman 59 og JTM45), og den mer bøse Marshall JMP tone-stacken. Dette gir også en liten boost, så navnet på knappen holder fortsatt. STEIKE hvor tøft det låter!

Når jeg først var i gang med mods, og hadde plukka ampen fra hverandre sikla jeg litt på på å gi siste trinn i gain-kanalen et lite løft! Siste rør har 100k som anodemotstand og 1k som katodemotstand. Jeg endret dette trinnet til å bli likt de andre, dvs. anode 150k og katode 1,5k. Joda, vel, det ødela ikke lyden, og jeg fikk litt mer gain på max, men det ble ingen utpreget metall-amp for å si det slik. Ikke farlig å gjøre, men ikke det store utbyttet heller. Ikke bruk tiden på nettopp denne modden!

Nå låter den lille rakkeren så sykt tøft at jeg må ta med meg mitt gamle Celestion G12H element fra ´70-tallet hjem fra jobben i morgen bare for å prøve ;-)

Dette innlegget er også postet i Elektronik/DIY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.