Web Analytics
Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Okei folkens,

Gitaristen Guthrie govan har skiftet gitarmerke.

Han har trekt seg ut av suhr guitars og gått over til charvel.

Nå lager suhr samme modell som Guthrie hadde bare under ett annet navn "Suhr Antique Modern"

$(KGrHqRHJCwFCdz-GK8JBQyLZ7ze7Q~~60_12.J

Guthrie har bestemt seg til å gå over til Charvel.

Hos dem har han utviklet en gitar han brukte under The Aristocrats turneen.

Han sier og at han aldri har fått et øre ved å spille på Suhr gitar og konflikter gjorde det vanskelig å utvikle gitaren videre.

Gitaren han har utviklet er den under. Tror ikke han blir nå dårligere gitarist av den grunn at han skiftet merke :P

Men skal bli artig å se om Charvel har samme pris og feel som Suhr sine gitarer. Og om at GG Suhr sign blir å gå opp i pris.

Guthrie%20Govan%20Charvel.jpg

Les GG intervju her:

http://www.guitarnoize.com/guthrie-govan-posts-charvel-info/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo utgamle nyheter..... :)

Og det du skriver er jo direkte feil, han sier jo selv rett ut at han IKKE er sponset av Charvel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sier at han ikke er sponset av charvel men har utviklet en gitar sammen med dem

"Guthrie har bestemt seg til å gå over til Charvel" sier jo nettopp det.

Og det står heller ikke et ord om "konflikter" med Suhr, jobber du i Dagbladet? :D

Men fra spøk til revolver, den Charvelen ser ikke dum ut. Men ville ha foretrukket den med litt lakk på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja du har vell rett.

Ikke nå dagblad. Litt dårlig lesing på artikkelen

Charvel ser jo porno ut.

Den har jo alt suhr hans hadde.

Bortsett fra bypass knappen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enn så lenge er det bare en prototyp. Ingen vet om modellen noen gang kommer i salg eller om det vil bli en signatur-modell av den. Det er ingen avtale mellom GG og Charvel. Gitaren er flott den. Noen konflikt mellom GG og Suhr har jeg ikke hørt noe om. De vel ganske enkelt ikke enige om hvordan gitarene skulle utvikles videre. Gitarbyggere er gjerne noen eksentriske typer og tar heller ideer fra eget hode enn fra sine kunder. De fleste såkalte signaturmodeller oppstår som følge av at en artist liker en spesiell ferdigbygget gitar, og ikke ved at artisten forteller på forhånd hva han/hun ønsker. Selv om John Suhr bygger instrumenter etter kundespesifikasjon har han alltid utviklet basismodellene selv. Selv den kanskje aller mest kjente av hans kreasjoner, superstrat'en med EMG-pickups som Mark Knopfler brukte lenge, var praktisk-talt ferdigbygget før John sammen med Rudi Pensa bestemte seg for at det kunne være en passende gitar for Knopfler.

Intervju med GG fra turne nylig (hopp til 11:45 for beskrivelse av prototypen fra Charvel):

Endret av PerH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Lignende innhold

    • Av Vallegitar
      Hei!
      Deler med dere et utdrag fra min eksamenskonsert i 2012. Det er et brutalt stykke for hendene men gøy for øret :)
      Sonata Giocosa betyr gøy eller munter sonate. Inspirert av flamenco og spansk folkemusikk. 
      Håper dere liker den!
      https://www.youtube.com/watch?v=HEu5D93DS-A
      Hilsen Thomas
    • Av tjukknyggis
      Heisann! Eg har ein Fender Roland Stratocaster VG G-5 i fargen svart/kvit. Eg tenkte å selge denne gitaren. Eg kjøpte den ny for ca 8 år sidan og betalte rundt 17-18.000kr. Gitaren har kun blitt brukt eit par gongar og er derfor heilt strøken og uten riper og bruksmerker. Det eg da lurer på er kor mykje er gitaren verdt i dag, kva pris bør eg legge den ut for? På forhand takk!

    • Av eikenotten
      Hei, jeg er dessverre ikke helt sikker på hvor eller hvem jeg kan spør om hjelp angående dette. Jeg vil gjerne prøve å finne ut noe mer om en gammel akustisk gitar. Foreldrene mine kjøpte et gammelt hus fra 1993, sammen med huset fulgte med en del gamle møbler og saker som den forrige eieren av huset ikke ville ha med seg, noe av det som ble lagt igjen var en gammel gitar som jeg og søsknene mine har lekt mye når vi vokste opp. Ifølge den tidligere eieren av huset gjenfortalt av mine foreldre så er gitaren muligens nærmere 100 år gammel, jeg har ikke noe som kan støtte den teorien dessverre men jeg kan legge ved bilder av gitaren.
      I en periode fra 2012 til 2017 har gitaren stått på utstilling på en kafe til utlån, en dag i 2016 var det en mann som drev med restaurering av samleobjekter som mente på at denne gitaren kan spores helt tilbake til slutten av 1800-tallet til så sent som starten av 1920-tallet. Han insisterte på at foreldrene mine burde finne ut mer om denne gitaren.
      Er det noen her som klarer å hjelpe meg med å spore gitarens opphav? Hvem man kontakter for å finne verdi på gitarer? Det eneste som står på gitaren er tallet seksten inni gitaren skrevet forhånd kanskje med en blyant. 



    • Av Jegsann!
      Er det noen som vet hva det engelske ordet for "besifring" er? Chordal voicing? Takk.
    • Av Skullkrusher
      Stjeler ideen fra @tg1! Har alltid tenkt på å lage utstyrstråd, men en slags rig rundown er kanskje mer spennende. Velger å ekskludere gitarer og annet utstyr jeg ikke bruker regelmessig i bandene mine. Kan kjapt nevne litt om hva slags lydideal jeg har. Favorittgitaristene mine er Eddie Van Halen, André Olbrich, Andy LaRoque, Glenn Tipton og Michael Romeo. Musikken jeg hører på er 50% metall (speed metal, power/prog, black metal), resterende 80-talls hardrock, synthwave, prog rock, indie/americana.  
      Gitarene:
      Jackson USA Select RR1
      Kjøpte denne brukt fra en sveitser i desember i 2019 og har knapt spilt på andre gitarer siden. Den spiller selvfølgelig helt fantastisk, er dønn stabil og har omtrent ingen skavanker. Lite slitasje også, til tross for at den er ti år gammel. I de siste tre årene har jeg spilt en del live, og jeg har kommet frem til at V/RR-gitarer er desidert mest komfortable å stå og spille med, spesielt om man synger samtidig, så det var bare logisk at jeg måtte ende opp med en RR1 til slutt! 

      GMW San Dimas 
      Edit: Legger til også denne i åpningsposten. Det morsomme er at jeg vet av tre (!) forumitter som har hatt den før meg, men jeg klarte ikke å finne en NGD-tråd, bare tråder der gitaren har blitt nevnt. Gitaren ble bygget for Tom McDyne av GMW i 2004 i forkant av en turné med Circle II Circle. Ifølge McDyne er den bygget etter målene på den originale San Dimasen fra 80-tallet. En liten fun fact. Pga. at McDyne ville ha vinylsticker av coveret på albumene han turnerte for ønsket han å ha halsmikken så langt opp mot halsen som mulig, selv om Lee Garver i GMW advarte om at den ikke lenger kom til å være i "sweet spot". Derfor er det nærmest umulig å spille overtoner med åpen streng, spesielt på femte bånd - når man bruker halsmikk. 

      Ibanez RG560
      Denne kjøpte jeg av @Debris i 2008. Hyggelig handel med en hyggelig kar. Jeg har modifisert den en del siden jeg fikk den. Det største som er blitt gjort er at den har fått nye bånd (Jescar EVO Gold) hos Falck. Ellers har den fått en Seymour Duncan JB og messingblokk til Edgen. Fantastisk gitar med masse sjarm. Lettspilt som få, og den er nok min fremste sofagitar.

      Tidligere gitarer nevnt i denne posten: Charvel Pro-Mod San Dimas, ESP LTD MH-1000 Deluxe, Jackson King V Pro.
      Effekter:
      Jeg har et relativt kjedelig pedalbrett sammenlignet med de fleste på forumet her, men tenkte å forklare litt hvordan jeg bruker det. Pitchblack, TS-9 og Phase 90 går foran ampen, NS-2, Mooer EQ og DM-7w går i effektsløyfa. Tubescreameren står omtrent alltid på når jeg spiller med vreng. EQ-pedalen brukes kun som soloboost i tillegg til delayen. Noen ganger bruker jeg Phase 90-en når det er et riff som skal fremheves, eller jeg bare vil spille Ain't Talking About Love på øvingslokalet. Ikke den mest essensielle pedalen, men veldig kul. Har også fotpedal til forsterkeren og spiller sjeldent på clean-kanalen uten delay på. Spiller i det hele tatt sjeldent på clean-kanalen. Oppdatering: Har lagt til en EQ og byttet ut DD-3 med DM-7w da DD-3 streiket. 

       
      Forsterkere:
      Peavey 5150 + Laney IRT412
      Har hatt Peaveyen min siden dagen siden vi spilte vår første gig med Keiser og har egentlig ikke lett særlig etter forsterkere siden den gang. Passer meg utmerket. Spiller oftest med low på 5, mid på 7 og high på 5 med både presence og resonance på rundt 5, alt avhengig av lokalets akustikk. Pre-gain på 3-4, avhengig av hvilken gitar jeg bruker. Kabinettet kunne jeg kanskje tenkt meg å bytte ut etter hvert, men synes det funker veldig bra til prisen. Har som regel med meg 5150-en på giger om ikke det er 5-6 band som spiller samme kveld og lydmann ønsker at bandene helst bruker samme utstyr. Kabinett brukes kun på øvingslokalet.

       
      Boss Katana 100
      Denne står på øvingslokalet til det andre bandet. Noen 5150 er det selvfølgelig ikke, men den spiller høyt som fy og låter svært bra. Jeg er av den oppfatningen av at alle burde ha en Katana! 

       
      Der har dere utstyret jeg bruker aktivt. Har noen få gitarer til, samt en bass, men disse brukes ikke i band. Tar gjerne imot tips til andre måter å bruke riggen min på, utstyr som hadde komplementert den osv. Når det er sagt er jeg svært fornøyd med hvordan det låter, og bruker omtrent aldri tid på skru lyd på øvinger.  
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.