Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP EDWARDS LP CUSTOM E-LP-98LTC Noen erfaringer?


Viddi

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en 92 før. Grei gitar, men litt for lett etter min smak, og den føltes litt plastikk-aktig på en måte. Tipper dog 98'n er hakket bedre på de fleste områder. Hvordan den føles til en Gibson Les Paul blir litt vanskelig å svare på da man får disse i et utall varianter fra ned i noen få tusenlapper, til over 100.000 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å tro at en Gibson Les Paul Custom er en bedre gitar enn en Edwards LPC hvis det er den sammenligningen du er ute etter. Men hvis jeg skal sammenligne Edwardsen min mot LP studioen min, så vinner Edwardsen for min del :-)

Er veldig fornøyd med min Edwards LP, lettspilt og velbalansert. Finish, frets og hardware var tipp topp. Lyd likeså. (LH 200 pickups i min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som har en Edwards LP 98-modell i hvit farge...helt vannvittig bra gitar!

Han bruker den live overalt og den har aldri skuffet. En annen ting er selve byggekvaliteten, som er helt uten sidestykke i den prisklassen.

Edwards blir bygget på ESP-fabrikken i Japan...og er det noe ESP kan så er det gitarer :)

Her er et fint review av Edwards John Sykes-modellen:

Skal jeg ha meg en LP en gang så blir det nok en sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er hvertfall en myte. Det er hvertfall ikke funnet noen konkrete bevis på dette da jeg søkte rundt saken. Spurte også Ishibashi, som også sa det var en myte, men han kunne heller ikke gi meg noe konkret svar.

Men det viktigste er at gitaren er bra, og at du føler du får det du betaler for. (Det gjør hvertfall jeg, som har 2 av toppmodellene til Edwards.)

PS. Jeg ville ikke kjøpt noen av de gitarene som er under toppmodellen, det er ganske vesentlig forksjell i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har en del med helhetsinntrykket å gjøre. Tynn nitrolakk vil for mange (inkl. meg selv) gi ett bedre inntrykk enn tykk polylakk. Åssen potmetrene føles, om tunerne er "tighte" og fungerer bra.

For min egen del er det også bra for helhetsinntrykket at det ikke er noe krom på gitaren. At pickupcovers er upolerte/slitt, at brua ser brukt ut osv. Om det er fake slitasje og gjort på en skikkelig måte, er det også positivt, da det bidrar til at det kjennes ut som at gitaren er "innspilt". Ett godt eksempel er Fenders "closet classic" look.

Kunne aldri slått meg å kjøpt en ny Gibson LP Standard f.eks.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.