Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

soundcloud VS urørt


Straymond

Anbefalte innlegg

Soundcloud:

+ Veldig bra avspiller, som kan embeddes i bl.a. forumposter.

+ Støtter de fleste formater.

+ Mulighet for å kommentere de forskjellige delene i en låt.

+ Finfin app.

- Ikke så velfungerende som "sosialt nettverk" - ennå.

Urørt:

+ Du når mange lyttere gjennom forsiden, lister, etc.

+ Veletablert nettverk.

+ Du kan få musikken din spilt på NRK.

+ Du kan redigere profilsiden din ganske fritt.

- Du må ha musikken din nedlastbar, ikke bare som streaming.

- Funker ikke så bra på iPad.

- Ustabil app (men det forbedrer seg nok fort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soundcloud: Enkelt, kjapt, intuitivt og det fungerer.

Urørt: Tregt og rotete / ikke intuitivt, og mange ganger virker ikke streamingen rett og slett. Også opplevd problemer ved opplasting av låter (feilmeldinger som ikke henger på greip).

Eneste positive med urørt er at man kan gi band-siden et nogenlunde personlig preg ved å laste opp bilde av bandet og skrive litt personlig info.

Også positivt at låta kan ende opp på radio, men sjansen for dette er som å vinne i lotto.

Endret av tomandre81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med tomandre81. soundcloud er best, men hadde urørt hatt penga til soundcloud så ville nok ikke urørt vært begrenset for norge, siden markedet er slim to none, og da faller alle meninger bort.

så vi kan vel kansje ikke forvente noe mere av urørt. Bra vi har urørt i det heletatt

soundcloud er verdt i overkant av 1 milliard. Dem tjener 100 millioner årlig. I januar en gang fikk dem også 500 millioner i støtte, som jeg regner med bidro til den nye sida dems.

Sammenlignet med nrk sin totale verdi og at urørt bare er en liten prikk på kartet av hele nrk, så skulle det bare mangle at soundcloud ikke er bedre.

Så vil jeg tro reklamen man får gratis gjennom soundcloud er mye mere verdt. Man har større sjanse for å vinne i lotto på soundcloud en urørt.

Hvis man f.eks. mekker en liten ep og klekker ut en plan på forhånd, bygger seg opp et fint nettverk (som egentlig ikke er så vanskelig på soundcloud over noen år) og ser hvor mange fra soundcloud vs urørt som kjøper den via i-tunes, speller den på spotify osv bare på grunn av reklamen man har fått gjennom soundcloud, så tipper jeg at jeg ikke hadde klart og selge en halv plate engang gjennom urørt, mens man kunne sikkert solgt plater til 10% av fanbasen sin på soundcloud, som kan være en god del skiver.

Det kan være veldig individuelt hva som blir utfallet av en sånn situasjon. De fleste som er populære på nrk urørt speller veldig mye konserter i norge og er godt kjent i nærmiljøet osv osv

Man må være så utrolig aktiv for å lykkes der. Så er de fleste også band og ikke bare en person som har gjort alt selv virker det som.

Alt dette avhenger av deg selv da. Jeg er nesten bombesikker på at det hadde blitt utfallet i min situsajon. Jeg har ingen planer om å mekke eller joine noen band på 3-4 år.

Kommer mest sannsynelig til å lage musikk på egenhånd, med litt hjelp her og der. Tror ikke urørt blir det første stedet jeg legger ut musikken da, og jeg vil heller ikke bruke no unødvendig tid der inne på å spre musikken.

Soundcloud - urørt 1 - 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å komme med inpill som ikkje er blit nemnt:

Urørt:

+ Du har ein personelig bruker som kan ha fleire offisielle band artister. Dette er bra, for da kan eg fks ha eit band og eit soloprosjekt seperat.

+ Du kan bli "oppdaget" og spillt på nrk og muligens tjene penger på det også, og du er veldig heldig, uten å gjere noko meir enn å legge sangen ut

- Ustablilt

- Funker dårlig på anna enn pc

-Har 15mb limit. Eg skulle legge ut ei låt der i går på 7:40 min, og måtte formartere den til lavere kvalitet for at den skulle passe.

Soundcloud:

+Du kan bytte ut lydfilen, så du slipper å "begynne heilt på nytt" om du skal endre noke i miksen

+Mykje fleire brukere og publikum

+Funker bra på mobil

+Masse som allerede er nemt

-Du må ha premium for ulike muligheter. Detter er ikkje så dyrt og er definitivt verdt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.