Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt kabinett?


Flusani

Anbefalte innlegg

Hei og hopp dere.

Jeg har kommet til konklusjonen at jeg ville gjøre noe med kabinettet mitt. Jeg har for tiden et behringer kabinett hvor det er satt inn 4x12 g12t-75 elementer. det var det som fulgte med da jeg kjøpte forsterkeren min. Nå har jeg skrudd og tweeka på den i over 1 år over jeg klarer ikke å temme diskanten på den. For min spillestil og hva jeg liker så blir den for skarp i toppen.

Jeg har derfor vurdert å bytte til vintage 30 elementer eller greenbacks. Jeg spiller metal med så lite gain så mulig (hvis det ga noe mening hehe) og lead lyden liker jeg å ha mye mellomtone, og rund diskant (liquid/hornlike). Rytme lyd og clean lyd får jeg til greit på oppsettet mitt men sliter som sagt med diskanten og attacken når det kommer til solo lyd.

Jeg har en H&K Trilogy amp og det frister da og få seg et H&K orginalt kabinett...............men har det virkelig noe for seg å kjøpe "merke kabinett"? Jeg kunne egentlig tenkt meg å bare kjøpe 4 nye elementer og sette de inn i Behringer kassa. Behringern er tung som bly, men er bygd for å tåle veien virker det som

Hva synes dere folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på kabinettmerker, og hvis det står Orange, Diezel eller Mesa på kabinettet så lønner det seg å kjøpe merkekabinett.

Det er viktig at kabinettet låter bra og er solid bygget. Det er ikke så viktig at logoer matcher mellom amp og kab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på kabinettmerker, og hvis det står Orange, Diezel eller Mesa på kabinettet så lønner det seg å kjøpe merkekabinett.

Det er viktig at kabinettet låter bra og er solid bygget. Det er ikke så viktig at logoer matcher mellom amp og kab.

Det vet jeg:-)

Det jeg lurte på var om man betaler mye for å få en logo foran,eller låter faktisk orange,mesa etc sine kabinetter bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd beamblocker mtp diskanten? Har ikke prøvd det selv, men det skal vist være effektivt

nei har ikke prøvd det, men vil helst til roten av "problemet". Jeg har vært inne på tanken om å attenuate enda mer også....det vil fjerne litt diskant men er usikker på hvordan det vil påvirke lyden. Jeg får teste det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet beamblocker på flere kabinetter. Det funker, men jeg synest det samtidig blir vanskeligere å mikke opp kabinettet da blockeren begrenser hvor du kan peke mikrofonen.

Jeg holder med de andre her; Bytt kasse først! V30 og greenbacks vil nok begge passe til den lyden du søker (basert på hvordan jeg tolker beskrivelsen din selvsagt). V30 kan oppleves som litt intens, da den er veldig fremtredende i øvre mellomtone. Til gjengjeld skjærer den veldig godt igjennom lydbildet. Jeg liker den godt, men hadde sikkert likt greenbacks også om jeg hadde hatt det istedet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kasse bør jeg se etter da dere? Får man kjøpt tomme kabinetter f.eks?

Det kunne vært interressant og prøvd 75 elementene mine i en annen kasse, for selvom den har visse trekk jeg ikke liker......så låter de på ingen måte dårlig.Hadde jeg kun trengt en skikkelig vrenglyd til rytme hadde de holdt lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.