Gå til innhold
Sharkeye

Hvilken overdrive til VOX'en?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en VOX AC15C1 rørforsterker, og er veldig happy med den rene, varme rør/vintagelyden i den. Jeg spiller på en Telcaster i dag, og vil med tiden anskaffe meg en lekker Gibson-type-vintage-jazz-etc. Spørsmålet mitt er - som jeg heller ikke kunne finne noe svar på her inne - hvilken overdrive skal jeg kjøpe? Jeg trodde først jeg skulle ha en BOSS SD-1, som jeg leste ga en myk og varm overdrive uten å ødelegge den allerede fine VOX-sounden. Men her mente så pusheren i butikken at BOSS hadde litt "billige" effekter, og at jeg heller burde kjøpe en "Blues-bender", men som han ikke hadde inne (han hadde heller ikke inne SD-1). Eller jeg kunne alternativt gå for en MXR GT-OD til 1129,- (...) Ellers har jo Ibanez en Tubescreamer som skulle være god, leste jeg. Men hva sier folket? Noen som umiddelbart vet hva jeg bør/ikke bør kjøpe?

Og så vil jeg koble min Takamine akustiske gitar til den samme VOX'en, og lurer på om det er en effekt jeg burde kjøpt for å optimalisere den akustiske sounden?

Takker så mye for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vil anbefalle å sjekke ut clean boost serien til Xotic. Veldig rene vrengpedaler som ikke farger lyden.

Har selv en EP Booster som står på hele tiden + en RC Booster når jeg skal fram i lydbildet på soloer. Fungerer utmerket og prisene på pedalene er ikke avskrekkende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg vil anbefalle å sjekke ut clean boost serien til Xotic. Veldig rene vrengpedaler som ikke farger lyden.

Har selv en EP Booster som står på hele tiden + en RC Booster når jeg skal fram i lydbildet på soloer. Fungerer utmerket og prisene på pedalene er ikke avskrekkende.

Hm, etter søk på Kelkoo ser jeg ikke noen forhandlere som fører disse, men på finn er det en for salg ikke langt fra meg, en Timefactor EP-Booster, 3 mnd gml til 1000,-

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38842015&kwUnica=xotic

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boss lager MASSE billig drittlyd, men de har et par pedaler som faktisk er vell verdt pengene. Boss SD-1 er ihvertfall en av de sistnevnte, så jeg gitt den en sjanse om du er på lavt budsjett. BD-2 er også en finfin pedal.

Greia med boss er at de har et par pedaler som er ganske fint tilrettelangt for modding, noe mange gjør. De lager også utrolig mange pedaler, og enkelte av dem er imo verdt pengene. Ihvertfall på overdrive-fronten.

Endret av Troll

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I hverfall ta deg tiden til å sjekke ut demoer på youtube av foreslåtte pedaler så du kan gjøre deg opp din egen mening. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skeptisk til den Boss-pedalen. Har en Boss OS-2 som er en kombinert distortion/overdrive pedal. Synes ikke den låter noe særlig sammen med Voxen. Ville testet ut OCD.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ute etter det samme som deg egentlig, til min AC30C2, som jeg nettopp kjøpte.

Jeg har fått anbefalt Xotic AC-booster.

Jeg har en TS9 (Tubescreamer), og den låter ikke bra på Voxen. Gir alt for mye mellomtone for min smak.

Når en snakker om Boss som litt "billige" effekter. Det er godt nok for Snowy White, som bl.a. spiller gitar for Roger Waters på The Wall turneen.

http://www.premierguitar.com/Magazine/Issue/2010/Dec/Snowy_White_Wailing_on_the_Wall.aspx?Page=2

AC30 + Boss Blues Driver + Boss Overdrive.

Vil si det da burde kunne funke for de fleste.

Endret av space

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Konrad
      Hei
      Ny mann på forumet.
      Har kommet over ett kabinett som heter 2053, i denne sitter det 1 stk 12tommer element i.
      2054 har 1stk 15tommer.
      Disse ble bare produsert i 73-74,såvidt jeg kan se.
      Noen som vet noe mere om denne/disse?

• Av Roland Skrede Sandberg
      Hei hei
      Jeg har så smått begynt å samle på eldre akustiske gitarer, og kjøpte denne i dag. Er det noen som har noe kunnskap om hva dette kan være? 
      Ser ut til å være heltre topp og bunn, og merkelappen, eller hva det nå er, sitter på undersiden av toppen. Har aldri sett en sånn lapp før.

Blir glad for alle tips.
    • Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.