Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

"Fret buzz" på høy E.


jdmik

Anbefalte innlegg

Da har jeg forvillet meg til denne delen av internettet... Heisann! :)

Fikk ny gitar i forrige uka, en Morgan W310 SCE (måtte bare kjøpe siden det var så mye rabatt på den, hehe). Så jeg er altså helt nybegynner.
Men nå har det seg at jeg har fått såkalt fret buzz på den høye E-strengen, som igjen har ført meg hit. Det er bare mellom fret 4-8 som jeg kan høre, men det er verst på sånn ca 6-7.

Ikke noe buzz på de andre strengene. Som sagt, helt nybegynner, så tips og triks mottas med takk.

Jeg bor sånn ca 20 mil fra nærmeste gitar-sjappe, så vil helst slippe å ta den kjøreturen.

EDIT: Etter litt lesing så ser det jo nesten ut som at jeg burde ha latt være å kjøpe denne gitaren, hehe. Er jo alt annet enn Morgan som anbefales her inne. Jaja.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten strammings på halsen gjør nok susen. Du er nok offer for vintertørrhet og halsen trenger en liten rettelse. Er du helt på villspor når det gjelder intonering så er det nok noen forumitter som vil hjelpe hvis du nevner hvor du bor.

Velkommen til forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten strammings på halsen - tjaaa.... nå skjønte jeg like mye som jeg skjønner latinsk, det vil si lite og ingenting! En liten fremgangsmåte hadde vært supert :)
Forresten, burde jeg kjøpe nye strenger? Har bare de som fulgte med, vet ikke hvilket merke de er av. I så fall, hvilke burde jeg kjøpe?

Jeg bor på en øde plass i Nordland med sånn ca 800 innbyggere, så om det er noen her på forumet herfra så blir jeg overrasket.

Takk for raskt svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på alle som sier at Morgan er bare dritt. La gå at det kanskje ikke er verdens beste gitarer, men det gjenspeiles jo også i prisen. Jeg har spilt på flere Morgangitarer som har vært helt greie.