Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pedalfabrikant, gode pedaler i smått format?


Tommern

Anbefalte innlegg

Hepp.

Har bare tre pedaler på brettet, og det er T-Rex alt sammen. Liker T-Rex, gode effekter til mitt bruk, vettuge priser, lite støy, og bygd som tanks.

Men nå må jeg utvide med ett stk pedal, og da blir brettet litt for lite.

Så da lurte jeg på om noen har noen tips om et merke av grei kvalitet, med de samme egenskaper som T-Rex?

Altså vettuge priser, greie effekter, lite støy, og solid bygget.

Ikke Boss.

Takker for kompetente svar :)

EDIT: Lommakeif...

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se her ja.... Takk for respons. :)

Ser at Mad Professor, MXR og Malekko har jack ut/inn på langsida. Da bygger de vel like mye i bredda som T-Rex er jeg redd.

Men Seven sisters derimot har jack ut/inn på kortsida. Men i den serien finnes ikke Chorus og Reverb.... :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Word on the street er vel at dei pluggane bidrar til auka mekanisk stress på pedalen som ikkje er heilt heldig. Har ingen erfaring med dei sjølv. Guyatone har små pedalar med jack på kortsida, og dei har chorus og reverb. Har hatt chorusen, MC3, gode greier det. Reverben, MR2, har eg ikkje hatt. Kan gå god for delayen òg.

Godlyd fører guyatone, men har ingen av dei to inne, kanskje ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-rex har jo tonebug serien. Har det "vanlige" utvalget med vreng, modulasjon, boost, kompressor og reverb. Har hatt en distortionpedal som jeg i grunnen ikke likte noe særlig. Det kan vel ha med personlige preferanser og gjøre.... Uansett så var pedalen solid som stein, spiselig mtp pris, og in/output er på toppen. Samme footprint som en Boss pedal.

(Men det var MXR som slo meg først da jeg leste førsteposten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mooer?

Usikker på quality på disse godsakene, virker som de er masseprodusert i Kina (ikke nødvendigvis dårlige). Noe som forøvrig de andre merkene til dels også er, men Mooer er jo enda litt ukjent på markedet.

I motsetning til det låter de veldig bra i lite format! Har noen jeg er litt kjeskne på selv.

Ellers er fulltone også verdt å nevne, handbuilt like tanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen T-Rex tonebugs, og de var jo forsåvidt kurant nok.

Men med tendenser til dobbeltsidig grå stær, på småmørke scener, så var det kul kramp umulig for meg å se den lille røde markøren oppe på toppen av de runde forniklede knottene. Må være chickenhead med sort eller hvit stripe. I tillegg er ikke Tonebugs-serien komplett enda. Mangler bl.a. Tremolo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka ut Fulltone, ikke komplett utvalg hos Gitarhuset.

Mooer har etter hva jeg kan se ikke forhandler i Norge.

Malekko må også kjøpes utaskjærs.

Så foreløpig blir det vel til å sjekke ut Mad Professor og MXR.

Som sagt, takk for innspill, tar gjerne i mot fler :)

Ser ikke ut til at MXR har Reverb og Tremolo.....

Nå peker det veldig mot Mad Professor her...

Eller kanskje det enkleste er å utvide brettet... :D

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.